جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فیلم سینمایی کچومثقال را می سازم

بازیگر و کارگردان سینما با اشاره به فعالیتش در تئاتر تأکید کرد که منتظر تأمین سرمایه فیلم سینمایی کچومثقال است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از سوره سینما، مزدک میرعابدینی بازیگر و کارگردان درباره فعالیت‌های اخیر اظهار کرد: این روزها مشغول تمرین نمایشی برای کودکان و نوجوانان با نام «در انتظار ماهی سیاه کوچولو» هستم. نویسنده و کارگردان خودم هستم. این نمایش برای اجرای عموم در تالار هنر آماده می‌شود. متن را بر اساس دو نمایشنامه «در انتظار گودو» و «ماهی سیاه کوچولو» نوشتم.

 

میرعابدینی که سابقه فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سینما را در کارنامه دارد درباره فعالیت‌هایش در این حوزه توضیح داد: فیلمنامه سینمایی «کچومثقال» را آماده ساخت دارم که مشکل بزرگی مثل تأمین سرمایه بر سر راه تولیدش است. با تهیه‌کننده‌های زیادی از جمله سعید شرفی‌کیا، حسن بشکوفه، محسن علی‌اکبری و جمال ساداتیان صحبت‌هایی مقدماتی داشتم اما این دوستان بنا به شرایط مدیریتی جدید منتظرند و احتمالا شرایط تأمین سرمایه یک فیلم سنگین را ندارند. کچومثقال اسم یک ده در اطراف کویر است. داستان این فیلم درباره چند فرزند است که از خارج برای دیدن پدرشان برمی‌گردند و بعد از مدت‌ها دور هم جمع می‌شوند.

 

وی افزود: هیچوقت دوست نداشته‌ام به هر قیمتی فیلم بسازم. اگر بخواهید یک فیلم متوسط بسازید بالاخره شرایط فراهم می‌شود اما قصد من از سینما ساخت فیلم بزرگ است. فیلم‌های قبلی‌ام را دست‌گرمی برای ساخت یک فیلم بزرگ می‌بینم. «کچومثقال» پر هزینه و سنگین است. البته من کفش آهنی پوشیده‌ام اما به هر حال شرایط فعلی سینما کمی ناامیدکننده است.

 

بازیگر «بدرود بغداد» درباره اینکه چرا با وجود تحصیلات سینمایی در آمریکا، نوشتن فیلمنامه‌های خوب و حضور موفق در بازیگری نتوانسته به جایگاه شاخص‌تری نسبت به موقعیت کنونی‌اش در سینما برسد توضیح داد: با وجود موفقیتی که در فیلم «آنجا» به عنوان فیلمنامه‌نویس و بازیگر داشتم بعد از آن به دلیل دور بودن از حاشیه‌های سینما نشد که حضور مکرری در سینما داشته باشم. آنچه که در این سالها به من ثابت شد این است که بخش اعظم سینما حاشیه‌هایش است. همانطور که برنامه «نود» خیلی قوی‌تر از خود قوتبال است. من معمولا کمتر به ارتباط‌ها و مناسبات رایج در سینما توجه داشتم. این اخلاق همیشه با من بوده در حالی که با روابط اجتماعی بالا و در جریان حاشیه‌ها بودن می‌توانید قدم‌های بیشتری بردارید و فرصت‌های بیشتری را از آن خود کنید. البته در این سالها بازیگری را همواره داشته‌ام.

 

کارگردان «خواب است پروانه» گفت: در این سال‌ها سعی کردم رویکرد فیلمنامه‌نویسی‌ام را عوض کنم. خوشبختانه موفقیت‌های اصغر فرهادی نگاه فیلمنامه‌نویسی ما را تغییر داد و چشم همه ما را باز کرد. با این نگاه باز «کچومثقال» را نوشتم و امیدوارم بتوانم سرمایه‌اش را فراهم کنم. به قول شاملو برای چاپ یک شعر خوب هیچوقت دیر نیست.

انتهای پیام / کد خبر10048

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار