پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
مسئول امور بانوان فرمانداری اردستان مطرح کرد

لزوم راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی بانوان در اردستان

مسئول امور بانوان فرمانداری اردستان گفت: راه‌اندازی بازارچه خوداشتغالی ویژه بانوان در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی از دغدغه‌های بانوان اردستانی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از فارس، منصوره آدم‌یار پیش از ظهر امروز در اولین جلسه کمیته اشتغال بانوان شهرستان اردستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر گفت: نیمی از کل جمعیت جهان را زنان تشکیل می‌دهند و دو سوم ساعات کار انجام شده توسط زنان صورت می‌‌گیرد.

وی هرگونه اقدام علمی و عملی و به صورت زیرساختی در راستای بهبود وضعیت اشتغال بانوان را منجر به رسیدن به نتایج مثبتی جهت تقویت بنیان خانواده‌ها دانست و ادامه داد: از ادارات شهرستان درخواست می‌شود بیش از گذشته به امور اشتغال بانوان توجه داشته باشند و از آن‌ها حمایت کنند.

مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری اردستان با اشاره به نبود بازارچه مشاغل خانگی بانوان افزود: راه‌‌اندازی بازارچه خوداشتغالی ویژه بانوان در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی مشاغل خانگی و صنایع‌دستی از دغدغه‌های بانوان اردستانی است.

وی عنوان کرد: مسئولین به‌ ویژه شهرداری‌های شهرستان باید حمایت لازم را در راه‌اندازی و استمرار بازارچه‌های مشاغل خانگی با اولویت ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار را داشته باشند.

مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری اردستان با اشاره به اینکه بانوان شهرستان در زمینه‌های متفاوت صنایع‌دستی، کیف‌دوزی، چرم‌دوزی، قالیبافی ترک، خیاطی و کشت زعفران محصولات قابل توجهی را تولید کرده‌اند، تصریح کرد: در این بازارچه بانوان کارآفرین اردستانی می‌توانند با فروش محصولات خود سرمایه جهت توسعه کسب و کار و ایجاد کارآفرینی داشته باشند.

آدم‌یار بازاریابی تولیدات زنان و کسانی که وام مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند را از اصلی‌ترین هدف ایجاد و راه‌اندازی این بازارچه عنوان کرد و گفت: این پروژه سبب تعالی بانوان و ایجاد انگیزه برای گرایش به یادگیری و تولید صنایع‌دستی منطقه می‌شود.

انتهای پیام / کد خبر10129

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار