سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
گام به گام برای رسیدن به همدلی و همزبانی:

توصیه های قران کریم برای رسیدن به همدلی و همزبانی

یکی از مولفه های همدلی و هم زبانی دولت و ملت این است که دولت نقش محوری خودش را در تحولات منطقه حفظ کند ومنافع ملت را با همکاری سایر ملت های هم درد وهمراه به پیش ببرد و در یک کلام از بستن با خدا، نا خدا(اهل بیت) وبندگان مومن خدا پناه به کد خدا نبرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از چشمه سار– حجت الاسلام  محسن رجایی/ رهبر انقلاب در شعار ابتدای سال بیان داشتند که باید دولت وملت به سمت همدلی وهم زبانی بروند، اما چگونه؟

به نظر می رسد گام اول”هم فکری” است.
قرآن کریم درباره رفع اختلاف میان زن وشوهر اشاره می کند به اینکه اگر طرفین قصد اصلاح داشته باشند خداوند دل هایشان را به هم نزدیک می کند واسباب صفا ومحبت را فراهم می آورد.۱

اما اگر بپذیریم که قصد اصلاح در هر دوطرف وجود دارد (منظورم ملت ودولت است)، گام بعدی برای رسیدن به همدلی وهم زبانی به نظرهم فکری وهم آرمان بودن باشد، یعنی به دنبال فهم صحیح از مسائل یکدیگر باشند، دولت درک کند که مردم دچار سختی های زیادی در مسائل مالی هستند، پس چیز دیگری را به اولویت اقتصادی ترجیح ندهد.

درمورد فرهنگ هم همین گونه است، درباره ی بحث هسته ای و اینکه ملت تصمیم گرفته است که زمینه ساز ظهورامام عصر علیه السلام باشد نیز به همین ترتیب است.
پس باید نقش محوری خودش را در تحولات منطقه حفظ کند ومنافع ملت را با همکاری سایر ملت های هم درد وهمراه به پیش ببرد ودر یک کلام از بستن با خدا، نا خدا(اهل بیت) وبندگان مومن خدا پناه به کد خدا نبرد.

به عنوان یک توصیه باید گفت در صحبت های استاد پناهیان نکات خوبی در فهم نظر رهبری اشاره شده است که شما را ارجاع می دهم به ( شب سوم مراسم فاطمیه در بیت رهبری).

گام دوم برای رسیدن به همدلی
کتاب خدای حکیم به عنوان کاتالوگ زندگی برای رسیدن به همدلی میان مومنان یک پیشنهاد و در واقع یک گام استراتژیک و راهبردی را تبیین می کند.
قرآن کریم پیش شرطی را برای ایجاد همدلی ومودت میان مومنان مطرح می کند که فوق العاده ویژه و دقیق است.

قرآن گویا با این بیان و با این پیش شرط به ما می فرماید که همدلی بدون توجه به این نکته محال است!
این پیش شرط چیست؟ در یک کلام محکم بودن در برابر دشمنان است !!

کجا؟!، آنجایی که ویژگی های همراهان پیامبر اکرم را برمی شمرد:
“محمد(صلی الله علیه وآله) رسول خداست وکسانی که همراه او هستند(یعنی نه از او جلو می افتند نه عقب!!) نسبت به دشمنان محکم وبا عزت برخورد می کنند وضعف نشان نمی دهند. اینها همان کسانی هستند که میان خودشان همدل ومهربان وخیرخواهند!!”۱

یعنی همدلی میان مردم ومسئولان اتفاق نمی افتد مگر این که همه بر برخورد عزتمندانه با دشمنان بر محور رهبر جامعه همراه باشند.

پی نوشت:
۱٫محمد رسول الله والذین معه”اشداء علی الکفار رحماء بینهم”

انتهای پیام / کد خبر11036

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار