جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان خبر داد

برگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم اردستان

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان از برگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم شهرستان اردستان در ۱۱ خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر”، حمید فرخی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی روز حماسه و ایثار شهرستان اردستان در سالن ناحیه مقاومت بسیج، اظهار کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون‌های ریخته شده شهدا است.

وی با اشاره به اینکه خون‌ شهدا نظام را بیمه کرده‌ است، گفت: امروزه وظیفه ما پاسداری از خون شهدا و ادامه راه آنها است.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان با بیان اینکه رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: با توجه به نامگذاری روز ۱۱ خرداد به نام حماسه و ایثار مردم شهرستان اردستان یادواره شهدا با همین عنوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ خرداد سال ۱۳۶۱ تعداد ۴۵ نفر از شهدا در یک روز بر روی دستان مردم غیور شهرستان اردستان تشییع شدند، گفت: این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به خصوص در بین جوانان و نوجوان صورت می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم جوانان برومند این کشور پهناور اسلامی را با اندیشه والای شهدای معزز و معظم انقلاب اسلامی ایران آشنا کنیم.

فرخی با تاکید بر اینکه امروزه باید راه و رسم شهدا را به عنوان الگوی مناسب در قالب همدلی و همزبانی در کشور جاری سازیم، یادآور شد: اگر امروزه دنیا سر تعظیم در مقابل کشور ایران فرود آورده به برکت خون‌های پاک شهیدان است که به برکت همین خون‌ها و ایثارها و از خودگذشتگی‌ها ایران اسلامی امروزه یکی از قدرت‌های مهم منطقه و جهان به شمار می‌رود.

 منبع: فارس

انتهای پیام / کد خبر11354

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار