جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

برگزاری سمینار بهداشت و روان در روستای تلک‌آباد

سمینار یک‌روزه بهداشت و روان با موضوع روابط والدین و فرزندان در سالن اجتماعات دبستان شهید حاج کتابی روستای تلک‌آباد بخش زواره برگزار شد.

s aids pnu ard91

به گزارش نگین کویر به نقل از فارس ، صبح امروز سمینار بهداشت و روان با حضور مادران دانش‌آموزان روستای تلک‌آباد بخش زواره در این روستا برگزار شد.

 

المیرا لایق متخصص اعصاب و روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در این سمینار با اشاره به ضرورت توجه خانواده‌ها به تربیت کودکان اظهار کرد: در تربیت کودکان، اصل تشویق بر تنبیه تقدم دارد و خانواده‌ها باید بین کنترل غیر‌متعارف و رها کردن غیر‌متعارف کودکان، تعادل ایجاد کنند.

 

وی به اصول مهم در تربیت کودکان اشاره کرد و افزود: ارائه مشوق به کودکان باید متناسب با موفقیت کسب شده توسط آنها باشد.

 

این متخصص اعصاب و روان با تاکید بر اینکه تعامل مثبت بین فرزندان و والدین و همچنین دیگر فرزندان خانواده در بروز زمینه‌های رشد اجتماعی و هیجانی تأثیر مثبت دارد، تصریح کرد: ارتباط و تعامل کودکان با همدیگر می‌تواند بستر و زمینه‌های رشد اجتماعی آنها را فراهم کند.

 

لایق با اشاره به اینکه در تربیت کودکان تشویق بر تنبیه مقدم است، اضافه کرد: تنبیه بدنی و فیزیکی به هیچ عنوان در اصول فرزند‌‌پروری توصیه نمی‌شود، اما اگر تنبیه به صورت عام، جریمه و محروم کردن باشد، می‌تواند در اصول فرزند‌پروری مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام / کد خبر1291

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار