جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس ستاد زکات استان اصفهان:

جمع‌آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان

رئیس ستاد زکات ‌اصفهان گفت: زکات جمع‌آوری شده این استان ‌در ۶ ماه اول سال جاری بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر”، حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر صبح امروز در حاشیه برگزاری زیارت عاشورا در کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده استان اصفهان در ۶ ماه اول سال جاری بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: این میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

وی به دلایل این کاهش اشاره کرد و اظهار داشت: خشکسالی و عدم توجه تشویقی دولت از دلایل اصلی این کاهش است.

رنجبر با اشاره به وضعیت این استان در بخش احیای شجره طیبه ‌اظهار کرد: آمار درختان دریافتی در این طرح از مرز ۷ هزار اصله درخت گذشته و اکثر درختان از نوع پسته، بادام، گردو، انار، سیب و انگور‌ است.

وی با بیان اینکه در ‌اردستان نیز اقدامات خوبی در بخش طرح شجره طیبه انجام شده است یادآور شد: تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ اصله درخت پسته در قالب این طرح توسط خیرین به این نهاد واگذار شده است.

رنجبر با بیان اینکه ‌اردستان در چند سال اخیر ‌در پرداخت زکات ‌پیشرو ‌بوده است، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

فارس

انتهای پیام / کد خبر13195

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار