جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس قوه قضائیه:

آمریکا، غرب و برخی کشورهای منطقه اکنون باید پاسخگوی حمایت خود از داعش باشند

آیت‌الله لاریجانی با محکوم کردن حملات و جنایات‌ تروریستی اخیر در یمن، بیروت و پاریس، با بیان اینکه سوال اصلی این است که داعش را چه کسانی خلق کردند و این گروه‌ها در چه محیط‌هایی پرورش یافتند، تصریح کرد کشورهای منطقه که حامی داعش هستند و آمریکا و اروپایی‌ها باید به این سوال پاسخ دهند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی گفت: گروه تروریستی داعش مرحله جدیدی از جنایت های خود را آغاز کرده است و پس از فجایع لبنان و یمن اخیرا هم در پاریس عده ای از مردم را به خاک و خون کشیده که قطعاً چنین جنایت هایی محکوم است.

آمریکا و اروپا پاسخ دهند

رئیس قوه قضاییه افزود: پرسش اصلی این است که داعش را چه کسانی خلق کردند و این گروه ها در چه محیط هایی پرورش یافتند. در این باره کشورهای منطقه که حامی داعش هستند و آمریکا و اروپایی ها باید پاسخ دهند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه غربی ها و برخی کشورهای منطقه با سوءاستفاده از خلاء قدرت در چند کشور ازجمله عراق به دنبال مطامع خود بودند و از تجزیه عراق سخن گفتند اظهار کرد: کشورهای غربی و حامیان منطقه ای تروریسم که کشورهایی مرتجع هستند و هیچ رنگ و بویی از آزادی در این کشورها به مشام نمی رسد به حمایت از داعش و القاعده و سایر گروههای تروریستی پرداخته اند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه «اخیرا وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده نباید آمریکا را در خصوص داعش سرزنش کنید» گفت: دولتمردان آمریکایی نه تنها باید سرزنش بلکه به جرم حمایت از این گروه های تروریستی و خلق داعش باید محاکمه شوند.

آیت الله آملی لاریجانی به مقایسه شرایط تحریم ها و رصد مستمر و دقیق تمام تحرکات ایران در زمان تحریم ها با تحرکات و جابجایی نیرو و انتقال اموال و فروش نفت از سوی گروه تروریستی داعش پرداخت و تاکید کرد: آمریکایی ها که همه جای دنیا چشم و گوش دارند و در زمان تحریم ایران پیگیر هر نوع مذاکره درخصوص فروش نفت بودند چه طور است که اکنون نمی توانند در مقابل تحرکات داعش بایستند و آیا نمی دانند که تانکرهای نفتی و اموال مردم سوریه و عراق چگونه و در چه مسیرهایی از سوی داعش منتقل می شود و به فروش می رود؟

رئیس دستگاه قضا ادعای مقابله با داعش و جنگ با آنان از سوی آمریکا را نوعی شوخی توصیف کرد و گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها باید جلوی صادرات تروریست به منطقه را بگیرند و بدانند که تروریسم دو وجه دارد که در نهایت دودش به چشم غربی ها می رود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: غربی ها پیش از این نیز در جریان حمایت از القاعده نتیجه کار را دیدند اما باز هم به دنبال گسترش تروریسم و حمایت از آن هستند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: غربی ها حدود دو سال است که به ادعای خودشان مشغول مقابله با داعش هستند اما حتی یک حمله جدی هم به آنها نداشته اند و خودشان هم می دانند که مبارزه و مقابله واقعی با داعش از سوی مردم عراق و سوریه و حمایت های مردمی و ارشادات کارشناسی ایران صورت می گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی با ابراز تاسف از به خاک و خون کشیده شدن مردم در یمن و لبنان و فرانسه از سوی تروریست ها اظهار کرد: هر انسان منصفی از کشته شدن مردم بی گناه حتی در کشورهایی که سرانشان ازحامیان تروریسم هستند ناراحت است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به سران کشورهای اروپایی حامی تروریسم گفت: حاکمان این کشورها باید بدانند که داعش تروریسمی بسیار افسار گسیخته را در جهان ترویج می کند و متاسفانه بر حسب برخی گزارشها  درصد قابل توجهی از جوانان فرانسوی نسبت به این گروه اظهار تمایل کرده‌اند که در صورت واقعی بودن این گزارش باید گفت حتی درصد اندکی از ابراز تمایل نسبت به چنین گروه تروریستی نیز فاجعه است.

رئیس دستگاه قضا تنها راه مقابله با داعش را دست کشیدن غربی ها از حمایت های خود نسبت به داعش و کشورهای حامی داعش اعلام کرد.

آینده سوریه در دست مردم این کشور

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کنفرانس وین تشکیل چنین کنفرانسی را با هدف حل مشکل مردم سوریه مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسئله این است که برخی از کسانی که در این کنفرانس گرد آمده اند قبلا دستشان به خون مردم سوریه آغشته شده و در این حال پیش شرط هایی نیز درباره آینده مردم سوریه تعیین می کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: شما چه کاره هستید که درباره سرنوشت و آینده مردم سوریه تصمیم می گیرید، معقول ترین راه برای آینده کشور سوریه تصمیم‌گیری از طرف خود مردم این کشور است.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: کنفرانس وین اگر بتواند مانع کمک ها و حمایت ها از گروه های تروریستی شود می تواند موفق شود.

حمایت از اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایان سخنان خود با تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و تاکید بر حمایت دستگاه قضایی از این گونه اقدامات تصریح کرد: ناهنجاری هایی مانند بدحجابی، اخلال در نظم عمومی از جرمهای مشهود و از وظایف ذاتی ضابطین در برخورد قانونی است و البته باید برای پیشگیری از آن به کارهای فرهنگی پرداخت اما برخورد انتظامی و قضایی با این جرائم مشهود منافاتی با انجام امور فرهنگی ندارد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی ارائه گزارش های هیئت های اعزامی به شهرستان های استان مازندران در سفر استانی اخیر ادامه یافت و دستورات لازم در جهت رفع مسایل و مشکلات قضایی موجود در این استان از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شد.

 

انتهای پیام / کد خبر13395

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار