شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز مبارزه با آفت کرم گلوگاه در انارستان های اردستان

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت : طرح مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار در سطح حدود ۲۰۰۰ هکتار از انارستان های شهرستان آغاز شد.

80685892-4399507

به گزارش نگین کویر ، فاطمی اظهار کرد : هدف از اجرای این طرح مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار، جهت بالا بردن بهره‌وری و افزایش میزان تولید این محصول تا ۲۰ درصد ذکر کرد.

 

وی افزود : این طرح علمی و فنی با همت موسسه تحقیقات کشاورزی و حفظ نباتات استان اصفهان و با همکاری کارشناسان باغبانی ، حفظ نباتات و اداره ترویج شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

 

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد : آفت کرم گلوگاه از ناحیه تاج گل وارد انار شده و در نهایت بر اثر تغذیه سبب آلودگی و کاهش کیفیت و بازارپسندی محصول می شود و به دلیل تعداد نسل بالا، وجود سایر میزبان ها نظیر انجیر و سهولت انتشار ، به راحتی در یک منطقه به صورت فراگیر ظاهر می­شود.

 

فاطمی بهترین راه مبارزه با این آفت را خالی نمودن تاج گل پس از تشکیل میوه با استفاده از تاج تراش های دستی و یا شارژی عنوان نمود و از جمع آوری گل و انارهای ریزش نموده در طول فصل رشد و جمع آوری انارهای آلوده پس از برداشت و سوزاندن آنها و همچنین کاربرد عوامل بیولوژیکی نظیر زنبور تریکوگراما به عنوان روش های تکمیلی نام برد.

انتهای پیام / کد خبر1355

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار