جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نامزدهای تایید صلاحیت شده در استان اصفهان

شورای نگهبان همیشه سعی خود را داشته تا به عنوان امانت‌داری صادق نظارت بر برگزاری انتخابات را به طور کاملاً مستقل و در چارچوب قوانین و ارشادات مقام معظم رهبری عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان”نگین کویر”فارس نوشت: نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه ۱۵گانه استان اصفهان مشخص شدند.

  پس از پایان بررسی‌های هیئت نظارت استان اصفهان، نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه ۱۵گانه استان معرفی شدند.

طی اطلاعیه هیئت مرکزی نظارت بر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بر اساس ماده ۵۲ قانون انتخابات و ماده ۳۴ آئین‌نامه اجرایی آن، کلیه افرادی که بر اساس رأی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات صلاحیت آنان احراز نگردیده است در صورت تمایل می‌توانند طی روزهای یکشنبه ۲۷ تا سه‌شنبه ۲۹ دی ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در تهران به ورزشگاه تختی واقع در بزرگراه بسیج، بلوار هجرت و در مراکز استان‌ها به محل‌های تعیین شده از سوی دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه و پس از تکمیل فرم شکایت، رسید دریافت نمایند.

شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا ۱۶ بهمن ماه اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می‌گیرد.

اسامی نهایی در ۲۰ بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در ۲۷ بهمن به حوزه‌های انتخابیه می‌دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۹ بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک‌روزه در آن، مردم شریف ایران در ۷ اسفند با آرای ریخته شده در صندوق‌های رأی، نظر خود را درباره آن‌ها اعلام کنند.

 ۳۳ درصد داوطلبین مجلس دهم در استان اصفهان تایید صلاحیت شدند

احمدرضا ضیایی شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره آمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ۸۶۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیش از این در هیئت‌های اجرایی استان اصفهان تائید شده بودند، ۲۸۴ نفر در هیئت نظارت مرکزی استان احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: این یعنی که معادل ۳۳ درصد از داوطلبین تایید شده در هیئت‌های اجرایی احراز صلاحیت شدند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: از این تعداد ۲۹ نفر از ادامه روند کار انصراف دادند و ۲۶۷ نفر رد صلاحیت شدند و همچنین ۲۸۰ نفر هم با عدم احراز صلاحیت روبرو شدند. ۴ نفر هم هیچ اعلام نظری در موردشان صورت نگرفت که جمع این آمار برابر است با ۸۶۴ نفری که در هیئت‌های اجرایی تایید شده بودند.

هیئت نظارت با حفظ امانت‌داری، کاملاً مستقل و در چارچوب قوانین عمل می‌کند

مرتضی طبیبی؛ رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان اصفهان پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اصفهان، در پاسخ به اینکه آیا فشاری از طرف جریان‌های خاص به هیئت نظارت بر انتخابات وارد می‌شود یا خیر، بیان داشت: هیئت‌های اجرایی که در فرمانداری‌ها تشکیل می‌شوند و مسئولیت اجرایی انتخابات را بر عهده دارند و هم هیئت نظارت که وظیفه‌ نظارت بر تمام امور انتخابات را بر عهده دارند؛ طبیعی است که در هر دوره‌ای تحت جوسازی‌ها و تبلیغات سو، تخریب‌های برخی از افراد و جریانات سیاسی به‌ویژه گروه‌های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان اصفهان ادامه داد: شورای نگهبان و شبکه‌ نظارت زیر مجموعه‌‌ این شورا بنابر فرامین اکید رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با متانت، صراحت، قاطعیت، شجاعت، تحت تأثیر جوسازی‌ها و فشارها قرار نگرفته و بر اساس قانون و شرح وظایف ایفای نقش کرده و می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در پایان تأکید کرد: شورای نگهبان همیشه سعی خود را داشته تا به عنوان امانت‌داری صادق نظارت بر برگزاری انتخابات را به طور کاملاً مستقل و در چارچوب قوانین و ارشادات مقام معظم رهبری عمل کند.

جدول زیر تعداد داوطلبین تایید شده در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان پس از اعلام نتایج بررسی‌های هیئت اجرایی و هیئت نظارت است. تعداد اسامی کل ثبت‌نام کنندگان مربوط به پایان ایام نام‌نویسی بوده و آمار انصراف دهندگان در آن لحاظ نشده است

 

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-01-18 11:16:41Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

 

 

 

 

 

انتهای پیام / کد خبر13589

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار