یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
غیور فرماندار اردستان:

انقلاب اسلامی موجب بسیاری از تحولات و دگرگونی‌های سیاسی در جهان شد

می طلبد علت ها و چرایی هایی که سبب پیروزی انقلاب شده است را به نسل جوان منتقل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان”نگین کویر” علیرضا غیور دیروزدر مراسم تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی شهرستان اردستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی درتاریخ ایران، اسلام و جهان می‌باشد اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی رخدادی عظیم و تأثیرگذار در نیمه ی دوم قرن بیستم به شمار می‌آید.وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب بسیاری از تحولات و دگرگونی‌های سیاسی در جهان شد تصریح کرد: اهمیت این رویداد تاریخی در این است که ازیک سو معادله‌های سیاسی استکبار را در ادامه ی تقسیم استعماری جهان به دو قطب شرق و غرب بر هم زد و از سوی دیگر یکی از مقتدرترین رژیم‌های وابسته به قدرت‌های بزرگ را در کشوری که از نظر استراتژیکی و اقتصادی با اهمیت بود ریشه‌کن نمود.
فرماندار اردستان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به خواست مردم وبرگرفته از مبانی دینی و با رهبریت روحانیت بود تصریح کرد: مشابه این انقلاب در دنیا وجود ندارد.
غیور به علل شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از ایراداتی که می توان گرفت این است که نتوانسته ایم علت ها و چرایی هایی که سبب پیروزی انقلاب شده است را به نسل جوان منتقل کنیم.وی خاطرنشان کرد: می طلبد در جهت بیان عوامل شکل گیری و پیروزی انقلاب فعالیت بیشتری صورت گیرد.
در ادامه این مراسم از کتاب انقلاب اسلامی در شهرستان اردستان نوشته علیرضا خبازیان با حضور مادر شهید سید امان اله فائق رونمایی شد.
این کتاب در مدت ۲ سال تهیه شده که در ۷ فصل و ۵۶۶ صفحه شامل خاطرات مبارزان انقلابی شهرستان اردستان اسناد و تصاویر انقلاب اسلامی در اردستان می باشد.

اردستان نیوز

انتهای پیام / کد خبر13854

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار