شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت الاسلام حیدری:

فعالیت های قرآنی از اولویت‌های اداره تبلیغات اسلامی اردستان است

فعالیت های قرآنی و فرهنگ سازی دینی از اولویت های اداره تبلیغات اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، حجت‌الاسلام حیدری رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در حاشیه محفل انس با قرآن کریم، از اولویت برنامه های قرآنی در سر لوحه برنامه کاری این اداره خبر داد و ضمن اشاره به حمایت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از فعالیت های قرآنی سطح این شهرستان، اظهار داشت: از حضرت رسول(ص) نقل است که می فرمایند “آگاه باشید که هرکس قرآن بیاموزد و آن را آموزش دهد و به احکام و دستورات آن عمل کند، من سوق دهنده و راهنماى او به سوى بهشت هستم”، لذا این سخن نشان دهنده اجر عظیم حمایت از برگزاری برنامه های قرآنی در سطوح مختلف است.

وی افزود: گام نخست برای عمل به تعالیم کلام الله، آشنایی با متن قرآن است که این مهم یکی از ماموریت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی و مورد توجه نهادهای فرهنگ ساز جامعه قرار دارد.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: اگرچه قرائت قرآن به تنهایی امر پسندیده ای است اما اگر به دنبال توسعه فرهنگ قرآنی هستیم، باید به مباحث تخصصی مانند حفظ، مفاهیم و تفسیر و ترجمه آیات کلام الله مجید نیز بپردازیم که این مهم جز در سایه همدلی، هماهنگی، اتحاد، انسجام و همدلی بین همه دستگاه ها اعم از اجرایی، خدماتی، نظامی، انتظامی و قضایی میسر نمی شود.

وی گفت: در حال حاضر ۳ موسسه و ۱۱ خانه قرآن زیر نظر این اداره در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند که با توجه به جمعیت زیاد این شهرستان، این تعداد مراکز قرآنی بسیار کم است و در تلاشیم تا در آینده بر تعداد این مراکز قرآنی افزوده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در پایان افزود: توسعه و گسترش معنویت در فضای شهرستان از مهمترین اهداف فعالیت‌های فرهنگی است تا با برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی با مشارکت جوانان شعار اسلامی تعظیم و گسترش یابد که از نیازهای امروز جامعه و نسل جوان ما است.

انتهای پیام / کد خبر14013

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار