شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
غیور فرماندار اردستان:

بحران آب در شهرستان اردستان جدی است

با توجه به کاهش بارندگی و مصرف بالای آب در بخشهای مختلف بحران آب در شهرستان جدی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، فرماندار اردستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی و مصرف بالای آب در بخشهای مختلف بحران آب در شهرستان جدی است.

علیرضا غیوردر جلسه شورای حفاظت آب در فرمانداری افزود: با توجه به جلسه بحران آب در استانداری و ارائه آمار و ارقام از میزان بارندگی و مصرف زیاد آب ، کمبود این مایع حیاتی محسوس و بایستی مردم و کشاورزان و اهالی صنعت در مصرف آن جداًصرفه جوئی نمایند.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی در استان ۳۵درصد و سرشاخه زاینده رود ۲۵درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش دارد تصریح کرد : مخزن سد زاینده رود با کاهش ۵۰درصد ذخیره آب مواجه می باشد.

غیور خاطر نشان کرد : ورودی سد زاینده رود حدود ۴۰درصد کاهش داشته در حالیکه خروجی آن ۷۰درصد است که این مسئله سهم اردستان از آب اصفهان را با کاهش حدود ۵۰درصد مواجه خواهد کرد.

فرماندار اردستان از عموم مردم و دستگاههای اداری خواست مسئله کمبود آب را جدی گرفته با تغییر در سیستم مصرف و بهره گیری از سیستم آبیاری تحت فشار در مصرف آب صرفه جوئی نمایند همچنین دستگاههای مسئول با استفاده از اهرمهای تشویقی و تنبیهی از مصرف بی رویه آب جلوگیری و رسانه ها نیز اطلاع رسانی را بعمل آورند تا بتوان در سال ۹۵با مدیریت صحیح از منابع آب استفاده بهینه نمود.

مدیر اداره امور منابع آب شهرستان نیز در این جلسه به وجود ۴۰۰حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اشاره و افزود: حجم آب قابل برنامه ریزی شهرستان بالغ بر ۱۲۱٫۸۸(صد وبیست و یک و هشتاد و هشت )میلیون متر مکعب و حجم برداشت آب شرب و صنعت و کشاورزی با پیش بینی ۲۰درصد افزایش در سال ۳٫۸۲۸میلیون مترمکعب می باشد.

محمد رضا سلیمی گفت: حجم آب زیر زمینی قابل برنامه ریزی از طریق چاههای کشاورز۱۱۸٫۰۵میلیون متر مکعب و برداشت فعلی از چاههای کشاورزی۲۱۹٫۳۸میلیون متر مکعب و کسری ذخیره آب زیرزمینی منفی ۶۸٫۵۳میلیون متر مکعب که کاهش ۴۶٫۲درصد را نشان می دهد.

شهرستان اردستان دارای ۲۲۰حلقه چاه عمیق -۴۳۷رشته قنات -۳۰چشمه و ۲۵۷۳هکتار اراضی باغی و زراعی می باشد.

منبع:اردستان خبر

انتهای پیام / کد خبر14459

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار