جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان اردستان:

فعالیت ۷کارگاه صنایع دستی در شهرستان اردستان

سال گذشته ۵۶نفر اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری در شهرستان ایجاد که در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: ۷کارگاه صنایع دستی در شهرستان اردستان فعال است.

محمدرضا صدوقی در گفتگو با نگین کویر با بیان اینکه ۷کارگاه صنایع دستی در رشته های چرم دوزی،نگارگری، نقاشی روی سفال، خراطی، معرق و۲کارگاه سفالگری در شهرستان فعالیت می کنند اظهار کرد: ۱۴۵ نفر در رشته های مختلف صنایع دستی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ نفر در حوزه صنایع دستی از خدمات بیمه استفاده می کنند تصریح کرد: سال گذشته ۵۶نفر اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری در شهرستان ایجاد که در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان با بیان اینکه جهت تشویق صاحبان صنایع دستی همه ساله از ردیف اعتبارات مشاغل خانگی به ۲۰نفر تسهیلات ۵۰تا ۳۰۰میلیون ریالی با کارمزد ۴درصد پرداخت می شود خاطرنشان کرد: مستندنگاری صنایع دستی در معرض خطر شهرستان از جمله سنگ تراشی، آهنگری سنتی و سبدبافی در دستور کار قرار دارد.

صدوقی به برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: بعد از ماه مبارک رمضان با مشارکت فنی و حرفه ای اردستان، کمیته امداد و قرارگاه اقتصادمقاومتی شهرستان، برای اولین بار دوره های آموزش قلم زنی روی مس در دهستان برزاوند اردستان برگزار می شود.

انتهای پیام / کد خبر15867

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار