یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
کارشناس وروانشناس مسائل فرهنگی:

والدین، استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندان خود آموزش دهند

تربیت اولیه نسل جوان بر عهده والدین است وسپس مدرسه واماکن عمومی، لذا برای کلیه والدین واجب شرعی است که امروزه و در زمان امروزی که خطر احساس می شود وضعیت استفاده نوجوانان وجوانان از فضای مجازی خصوص شبکه های اجتماعی ووسایل مرتبط با آن را رصد کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، کارشناس وروانشناس مسائل فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند  اگر مسئولیت رهبری جامعه را نداشتم  سعی می کردم مدیریت فضای مجازی را بر عهده بگیرم در آن فعالیت اسلامی داشته باشم.

مهدی مشتاقی  در پاسخ به سوال خبرنگار نگین کویر اردستان مبنی بر وضعیت استفاده نوجوانان وجوانان از فضای مجازی  خصوصا شبکه های اجتماعی ووسایل مرتبط با آن گفت:وضعیت خوبی را در فضای مجازی در حال حاضر شاهد آن نیستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی  برای یک سن خاصی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: بنده به عنوان یک روان شناس  این را می گویم که فضای مجازی برای کودکان  باید از دوره راهنمایی به بالاتر انجام بشود  وساعات و زمان خاصی دارد ولی به لحاظ جذابیتی که در این فضای مجازی وجود دارد ودشمن بر آن حاکم است  اعتیاد به آن زیاد بوده است .

این کارشناس مسائل فرهنگی  گفت: مشاهده شده که جوانان در دل شب چهار تا پنج ساعات در فضای مجازی وشبکه های اجتماعی پرسه می زنند که این عمل  از لحاظ پزشکی  اعتیاد آور  واز نظر روانی وابستگی می آورد و از لحاظ جسمی مغز انسان را کوچک  می کند  که انسان  در سن بالا دچار آلزایمر خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد فضای مجازی در یک صورت فضای خوبی است  که قبل ازورود فرزندان  وجوانان به آن به طور صحیح تربیت ورشد داده شده باشند و دشمن  نتواند بنیه اعتقادات آنها را نشانه بگیرد.

مشتاقی با بیان این نکته  که  دشمن می گوید ما دو چیز را باید هدف قرار بدهیم یکی( مترو پولوتیک )ودیگری ( مترو فیزیک) تصریح کرد: دشمن ما اول بنیه های اعتقادی مردم را نشانه می گیرد  تا بتواند بعضی از آرمانها واهداف  جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار دهد.

کارشناس وروانشناس مسائل فرهنگی  وظیفه والدین در این خصوص  را در اولویت دانست وگفت:  اول  اینکه  والدین خودشان با این فضا آشنا بشوند  دوما اینکه محیط خانواده  برای فرزند توسط والدین آماده بشود و  هم  والدیناز این فضا خبر داشته باشند که بتوانند با آن کار کنند.

وی افزود: تربیت اولیه نسل جوان بر عهده والدین است  وسپس مدرسه واماکن  عمومی، لذا برای کلیه والدین واجب  شرعی است که  امروزه و در زمان امروزی که خطر احساس می شود وضعیت استفاده نوجوانان وجوانان از فضای مجازی  خصوص شبکه های اجتماعی ووسایل مرتبط با آن را رصد کنند.

انتهای پیام / کد خبر16046

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار