پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس کمیته ملی موزه های ایران:

بیش از۵۵۰موزه در سطح کشوروجود دارد

رئیس کمیته ملی موزه های ایران گفت: به طور کلاسیک بیش از۵۵۰موزه در سطح کشور وجود دارد ولی به طور بالقوه می توانیم شاهد هزاران موزه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، رئیس کمیته ملی موزه های ایران گفت: به طور کلاسیک بیش از۵۵۰موزه در سطح کشور وجود دارد ولی به طور بالقوه می توانیم شاهد هزاران موزه باشیم.

سید احمد محیط طباطبائی امروز عصر در حاشیه بازدید از موزه مردم شناسی شهر زواره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال یکصدمین سال اغاز موزه داری نوین در ایران است اظهار کرد: در سال ۱۲۹۵ اولین موزه ایران در مدرسه دارلفنون به نام موزه ملی شکل گرفت.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران با بیان اینکه کیفیت و کمیت موزه ها شاخص مهم توسعه یافتگی در دنیای امروز است خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته از تعداد بسیار بیشتری موزه نسبت به کشورهای در حال توسعه برخوردار هستند.

محیط طباطبائی با بیان اینکه امیدواریم در سال جدید بتوانیم در سطح کشور موزه های جدید را داشته باشیم افزود: امسال سال موزه و چشم اندازهای فرهنگی است و اداره کل موزه ها تصویب کرده که هر ماه شاهد افتتاح موزه های جدید در کشور باشیم.

وی از پروژه های مهم در دست اقدام را ایجاد موزه های منطقه ای و ملی اعلام کرد و افزود: در این راستا شاهد افتتاح موزه منطقه ای شهر شیراز بوده ایم.
محیط طباطبایی با بیان اینکه کشور ایران یک موزه بزرگ است اظهارداشت: مردم ما بزرگترین میراث دار موزه و آثار تاریخی هستند زیرا دو دهم آثار تاریخی وفرهنگی توسط مردم و یک دهم در موزه های کشور نگه داری می شود.

انتهای پیام / کد خبر16184

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار