شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اداره محیط زیست اردستان :

تولید روزانه ۵۰ تن زباله در اردستان

روزانه ۵۰ تن زباله در این شهرستان تولید که این میزان دو برابر استاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، رئیس اداره محیط زیست اردستان اظهار کرد: روزانه ۵۰ تن زباله در این شهرستان  تولید می شود  که این میزان دو برابر استاندارد است.

حسین شواخی در جلسه مدیریت پسماند اردستان ظهر امروز گفت: شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد محل دفن زباله ها را بر اساس ضوابط پیش بینی کرده اند.

وی آموزش و فرهنگ سازی ، تفکیک و جداسازی در مبدأ و ایجاد مراکز بازیافت را از راهکارهای اصلی جهت ساماندهی مدیریت پسماندهای شهری اعلام و تصریح کرد:در حال حاضر مشکل دفن پسماند اصولی در روستاهای شهرستان وجود دارد و باید محل هایی بصورت تجمیع دفن زباله های روستایی در نظر گرفته شود.

رئیس اداره محیط زیست اردستان با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۷ تن زباله در روستاها جمع آوری می شود خاطرنشان کرد: شاهد مشکلات زیست محیطی و بهداشتی در حواشی روستاها به دلیل نبود مکان مناسب دفن زباله هستیم.

شواخی با بیان اینکه باید طرح تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار بگیرد، ایجاد ایستگاه بازیافت را در جهت فرهنگ سازی مناسب دانست و گفت: ۵۰سطل زباله مکانیزه توسط شهرداری های اردستان و زواره جهت جمع آوری اصولی زباله ها در این دو شهر نصب شده است.

انتهای پیام / کد خبر17057

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار