سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان:

حضور ۱۰۰۰ بسیجی اردستانی در اردوهای جهادی

شرکت ۱۰۰۰نفر از بسیجیان شهرستان اردستان در اردوهای جهادی

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان از شرکت ۱۰۰۰نفر از بسیجیان شهرستان اردستان در اردوهای جهادی خبر داد.

حسن فخرل عصر امروز در مراسم افتتاح اردوهای جهادی در محل حوزه امام علی(ع) اردستان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان بسیجی در قالب ۱۲ گروه جهادی شامل هجرت دانش آموزی، دانشجویی، مهندسین عمران و کشاورزی، گروه های محلات و حلقه های صالحین عازم مناطق و روستاهای محروم می‌شوند، اظهار کرد: دوره های این اردوها یک روزه – هفت روزه -۱۰ روزه و ۱۲ روزه می باشد.

وی با بیان اینکه این نیروهای در عرصه های فرهنگی، عمرانی، خدمات آموزشی، بهداشت و سلامت و اقتصاد مقاومتی در روستاها فعالیت می کنند تصریح کرد: در اردوهای هجرت دانش آموزی، زیباسازی، تعمیرات، محوطه سازی و رنگ آموزی ۱۴مدرسه شهرستان در برنامه قرار دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان اهداف حضور بسیجیان در اردوهای جهادی را خودسازی، تعامل، کار جمعی، محرومیت‌شناسی، آشنایی با مشکلات مردم و محرومین، ترویج فرهنگ خدمات‌رسانی و کمک به مردم در بعد فرهنگی و عمرانی و همدوشی مردم محل در امور عقیدتی و مذهبی عنوان کرد و افزود: نماز جماعت، دعا و نیایش، حضور در گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های فرهنگی برای اعضای شرکت کننده در این اردو است.

فخرل به برگزاری اردوهای جهادی هفت تا ۱۲ روزه در روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این اردوها با هدف توجه به محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، کمک به عمران و آبادی روستا و انسجام‌بخشی به حلقه‌های صالحین انجام می شود.

بعد اخلاقی و تربیتی اردوهای جهادی بسیار مهم است
در ادامه این مراسم فرماندار اردستان به ابعاد تربیتی اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: کار تربیتی فقط محصور به خواندن و نوشتن نیست بلکه بخش قابل توجهی از آن طی برنامه های بسیج سازندگی حاصل می‌شود.

علیرضا غیور با بیان اینکه بعد اخلاقی و تربیتی این فعالیت‌ها بسیار قوی است و همانند آثار سازنده دفاع مقدس بر تربیت نسل جوان آن روز که موجب آشنایی آنان با ابعاد وسیعی از حوزه‌های معنوی شد تصریح کرد: یکی از بهترین روش‌ها در حوزه تربیتی نسل جوان، اردوهای جهاد سازندگی است.

وی تأکیدکرد: اهمیت این اردوها  حتی از کارهای عمرانی انجام شده، هم بسیار زیاد است.

فرماندار اردستان در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مباحث مهم توجه به مدیریت روستایی و شرایط حاکم در روستاها است خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه کار جمعی و کمک به توسعه و عمران روستاها از اهداف اردوهای جهادی است.

انتهای پیام / کد خبر17083

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار