سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

جسارت دولت‌های میکروسکوپی منطقه نتیجه دیپلماسی التماسی دولت است/ تفکرات غیر انقلابی دولت کارگزاران عامل دین گریزی مردم است نه حکومت دینی

تفکر اسلام آمریکایی و اسلام غیر انقلابی دولتمردان دولت کارگزاران چون پدر فائزه هاشمی که بر اشرافی گری تأکید می‌کرد باعث دین گریزی امروز مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، به نقل از صاحب نیوز یک کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون سخنان قابل تأمل فائزه هاشمی پیرامون حکومت دینی و عوامل دین گریزی مردم، اظهار کرد: اسنادی پیرامون اینکه سخنان فائزه هاشمی به صورت مستقیم برای برجام های حقوق بشری هماهنگ شده بوده است وجود ندارد.

سیدجلال حسینی ادامه داد: فائزه هاشمی اذعان کرده بود که اسلام را به عنوان یک دین کامل قبول دارم ولی حکومت دینی را نه، که این خود یک تناقض است؛ اگر واقعاً فائزه هاشمی دین اسلام را به عنوان یک دین کامل قبول دارد باید بپذیرید که توانایی حاکمیت هم دارد، ولی اگر منظورش عدم توانایی حاکمان است باید گفت پدر وی نخستین فرد از این حاکمان است.

حسینی تصریح کرد: ولی فرضیه دوم این است که فائزه هاشمی به دروغ بیان می کند که دین اسلام را قبول دارد و به تبع حاکمیت دینی را هم قبول ندارد، و چون جرئت بیان قبول نداشتن دین اسلام را ندارد اینگونه مطرح می کند، حقیقت مطلب این است که دیدار وی با بهائیان و اظهارات اخیرش نشان از قبول نداشتن دین اسلام است.

* اشرافی گری و قانون‌گریزی آقازاده ها ریشه دین گریزی مردم است

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: سیاست ها و تفکرات اسلام غیر انقلابی که در زمان هایی توسط برخی از حاکمان چون دولت کارگزاران مطرح شد  و با نمادهای اشرافی گری و قانون‌گریزی این افراد ادامه پیدا کرد، باعث دین گریزی مردم شد.

وی تأکید کرد: تمرکز و تأکید بر تجمل‌گرایی، اقتصاد سرمایه‌داری  و توسعه  دولت کارگزاران باعث بیکاری، فاصله طبقاتی و شکاف اجتماعی شد که دلیل اصلی دین گریزی جوانان شده است، در حالی که هرگاه به دنبال تفکرات اسلام انقلابی و اصول دین بودیم، پیشرفت‌هایی بزرگی حاصل شده  و الگوهای نابی چون شهیدان خرازی و همت معرفی شده است.

حسینی  اذعان کرد: تفکر اسلام آمریکایی و اسلام غیر انقلابی دولتمردان دولت کارگزاران چون پدر فائزه هاشمی که بر اشرافی گری تأکید می‌کرد باعث دین گریزی امروز مردم شده  است.

وی در تحلیل تحرکات و اظهارات اخیر کشورهای منطقه خلیج‌فارس مانند صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی  گفت: در این مطلب که کشورهایی چون بحرین، عربستان، امارات، قطر و کویت میانه‌ای خوبی با ایران ندارند، جای حرف و سخنی نیست و این رفتار همیشگی بوده است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی  عنوان کرد: ولی اینکه این کشورها  و دولت‌های میکروسکوپی آنها امروز جرئت جسارت و ایستادگی در برابر مواضع ایران را پیدا کردند مطلب دیگری است که دلیل آن در «دیپلماسی التماسی دولت» یازدهم دولت است.

انتهای پیام / کد خبر17214

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار