پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
پخش مستند شهدای غواص ساعت 1 بامداد!!

کم لطفی سیمای اصفهان در حق شهدای غواص/ نگذاریم غبار فراموشی بر حماسه مردم اصفهان بنشیند

صدا و سیمایی که در تمام سال مملو ار برنامه های مختلف است، مستند شهدای غواص را در یکی از کم بیننده ترین ساعت های شبانه روز پخش می کند؛ ساعت یک بامداد!

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، به نقل از صاحب نیوز سال گذشته در چنین ایامی بود که کاروانی از شهدای غواص دست بسته شهر به شهر در استان اصفهان چرخانده شدند و به شهر ما رسیدند و مردم غیور اصفهان با استقبال مثال زدنی خود حماسه ای بی نظیر را در تاریخ این آب و خاک خلق کردند؛ این میهمانان دست بسته آمدند تا بگویند در این مقطع حساس تاریخ، علی زمان تنها نیست و با وجود پشت کردن های بعضی از انقلابیون طراز اول اوایل انقلاب به آرمان های انقلاب و در پی منفعت طلبی های خود و خانواده خود رفتن، ما همچنان در دفاع از انقلاب اسلامی در خط اول حضور قرار داریم.

کاروانی، شهر به شهر و خیابان به خیابان چرخید و چه خاطرات و شگفتی ها و تصاویری ناب از دریچه لنز دوربین ها به جای گذاشت و می توانست برای سال های متمادی خوراکی فرهنگی برای ما ایجاد کند و نسل جوان جامعه را با حماسه های بی بدیل این رزمندگان و غواصان گمنام بیشتر آشنا کند.

اما اگرچه همراهان این کاروان که چند روزی را به عنوان خادمان شهدا در کنار این عزیزان بودند خاطراتی زیبا و شنیدنی را بیان کردند ولی رسانه ملی و صدا و سیمای استانی نتوانست آن طور که حق این شهدا و این حماسه بود این روایت ها را به نمایش بگذارد؛ مثل صدها قطعه فیلمی که از بسیجیان دو لشکر حماسه ساز ۱۴ امام حسین(علیه السلام) و ۸ نجف اشرف بر جای ماند و به مرور زمان در آرشیوها از بین رفت و به نسل سوم و چهارم انقلاب که جنگ را از نزدیک لمس نکرده بود و بسیاری از آنها را ندیده بودند نشان داده نشد تا بتوانند از این گنجی که امام خامنه ای فرمودند بهره مند گردند.

اما در سالگرد این حماسه، متولیان فرهنگی شهر چه کردند؟ چقدر از این حماسه ها باز نشر شد و چقدر از حجم برنامه های سیمای استان اصفهان به این امر اختصاص داده شد؟ چقدر از دلسوزان، ایثارگران، خانواده های شهدا و بسیجیان برایشان این سوال پیش امد که چرا فضای شهر و سیمای اصفهان خالی از برنامه هایی در این خصوص است؟!

صدا و سیمایی که در تمام طول سال و در ۲۴ ساعت شبانه روز مملو از برنامه های مختلف و گاهی اوقات نه چندان مفید است، مستند شهدای غواص (که البته مستند بسیار زیبایی هم بود) را در یکی از کم بیننده ترین ساعت های شبانه روز (که فقط قشر زحمت کش پرستاران بیمارستان ها و نگهبانان بیدار هستند) پخش می کند؛ ساعت یک بامداد!

سوالی که از زبان یک شهروند یا یک خانواده شهید از مسئولین مطرح می شود این است که چرا اینقدر از شهدا غافل مانده ایم که بدترین زمان ممکن برای پخش اینگونه برنامه ها در نظر گرفته می شود؟ مگر نه این است که رهبر انقلاب فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، چرا باید پیام های تبلیغاتی مکرر که گاهی اوقات هم باعث دلزدگی مخاطبان از این شبکه می شود جای اینگونه برنامه های را بگیرد؟

به کدام مسیر می رویم؟ مگر نه این است که تمام پست و مقام و میزهایی که مدیران این کشور دارند به خاطر مجاهدت های این شهدا بوده است؟ پس چرا حداقل کار ممکن را در این مقطع حساس در حق این شهدا از خود به نمایش نمی گذاریم؟!

این سالگرد هم گذشت و حق آن، آن چنان که انتظار بود در سیمای استان اصفهان ادا نشد؛ ولی انتظار است مسولان اینگونه برنامه ها اولویت برنامه ها را به نحوی قرار دهند که حق این برنامه ها و شهدا ادا شود و در حق شهدا کوتاهی ضورت نگیرد که در غیر این صورت خدای ناکرده خشم و قهر الهی دامن گیرمان می شود

انتهای پیام / کد خبر17772

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار