پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
مسئول گروه تغذیه دام وزارت جهاد کشاورزی:

استفاده از بقایای پسته بصورت مکانیزه در تغذیه دام

عزیزالله شعبانی گفت: این کارگاه برای اولین بار در کشور به منظور اموزش مکانیزه استفاده از بقایای محصولات کشاورزی در تغذیه دام برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مسئول گروه تغذیه دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اولین کارگاه ملی آموزشی چگونگی فرآوری استفاده از بقایای پسته بصورت مکانیزه در تغذیه دام با حضور کارشناسان ۹استان کشور در شهر مهاباد برگزار شده است.

 عزیزالله شعبانی گفت: این کارگاه برای اولین بار در کشور به منظور اموزش مکانیزه استفاده از بقایای محصولات کشاورزی در تغذیه دام برگزار شده است.

وی افزود: در منطقه اصفهان مقدار زیادی پسماند پسته وجود دارد و در این کارگاه نحوه فراوری و استفاده در تغذیه دام اموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه هر ماده خوراکی که تولید می شود اما قابل استفاده انسان نیست اگر بتوان به ماده مناسب جهت خوراک دام تبدیل کرد بهینه است.

شعبانی تصریح کرد: نحوه فراوری و استفاده از پوست پسته قبلا وجود نداشت و به لحاظ مواد علوفه ای دچار کمبود هستیم و دانه وغلات از خارج کشور وارد می شود و امیدواریم پسماندهایی که در کشور است جایگزین مناسبی جهت این غلات باشد.

این مسوول با بیان اینکه پوست پسته اگر بصورت مواد سیلو شده در بیاید قابلیت استفاده بیشتر داردتصریح کرد:  شیوه استفاده راباید بنحوی تغییر بدهیم که حداکثر بهره وری را داشته باشیم و با بسته بندی مقدار ماندگاری پوست پسته افزایش پیدا می کند و استفاده در تغذیه دام بهبود بخشیده می شود.

وی گفت: در ادامه این کارگاه اموزشی شرکت کنندگان از واحد فرآوری پوست پسته در مهاباد و همچنین کارگاه ضبط و فرآوری پسته کرمانی بازدید داشته اند.

انتهای پیام / کد خبر18890

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار