پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردستان:

برداشت انار از باغ های شهرستان اردستان شروع شد

علی اکبر صالح در گفت وگو با خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید انار در شهرستان اردستان به ۲۹هزار و ۵۰۰ تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مدیر جهاد کشاورزی اردستان اظهار کرد: از نیمه مهرماه سال جاری برداشت انار از باغ های شهرستان شروع شده و تا پایان آبان آینده ادامه خواهد داشت.

علی اکبر صالح در گفت وگو با خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید انار در شهرستان اردستان به ۲۹هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: انواع انار تولید شده در شهرستان را شامل رقم های محلی، انار سبزه، پوست قرمز اردستان، دانه سیاه اردستان و گلوباریکه اعلام کرد و افزود: رقم های نادری، رباب شیراز و ملس ساوه در این شهرستان تولید می شود.

مدیرجهاد کشاورزی اردستان با بیان این که بیشترین تولید انار شهرستان به بازارهای تهران و اصفهان عرضه می شود تصریح کرد: مقداری از انار تولیدی شهرستان نیز بصورت رب سنتی فرآوری می شود.

صالح خاطرنشان کرد: زمینه ایجاد مراکز فرآوری انار در شهرستان آماده شده و بخش خصوصی در این زمینه مشغول فعالیت و احداث کارخانه فرآوری است.

شهرستان اردستان دارای ۲۵هزار و ۷۶۱ هکتار زمین زراعی است که ۱۸ هزار و ۱۸۶هکتار مزروعی و شش هزار و ۷۵هکتار باغی و بقیه آن آیش است.

نقل از زواره نیوز

انتهای پیام / کد خبر19046

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار