پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

مبتلایان به hivدر شهرستان اردستان خیلی اندک است ولی نباید آن را دست کم گرفت

فرماندار اردستان اظهار کرد: مبتلایان به ایدزدر اردستان خیلی کم بوده ولی نباید آن را دست کم گرفت وبا آموزشهای مکرر و اطلاع رسانی این مقدار را هم کنترل کرد که این خود برای شهرستان یک دست آورد است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان اظهار کرد: مبتلایان به ایدزدر اردستان خیلی کم بوده ولی نباید آن را دست کم گرفت وبا آموزشهای مکرر و اطلاع رسانی این مقدار را هم کنترل کرد که این خود برای شهرستان یک دست آورد است.

علیرضا غیور ظهر امروز در جلسه جامعه ایمن ایدزبه مناسبت هفته جهانی ایدز وافزایش همکاری بین بخشی در فرمانداری گفت: زنگ خطر در نقاط مختلف دنیا در خصوص بیماری ایدزبه صدا درآمده ودر کشور ما هم شاهد این بیماری هستیم.

وی افزود: ما فکرمی کردیم ابتدای این بیماری کشور ما در امان خواهد بود ولی به ندرت این بیماری شیوع پیدا کرده وشاهد آمارهای نگران کننده از سوی مسئولان هستیم.

غیور با بیان اینکه هفته اطلاع رسانی ایدز از ۱۳تا ۱۹آذر خواهد بود تصریح کرد: نباید بعضی از موارد بر روی آن سرپوش گذاشته شود ومشکلات وموضوعات آن راکد بماند بلکه باید به نوعی به عمق قضیه پرداخته شود واین یک مسئله مهمی است که بعضا از این نوع مسائل وقتی به بحران می رسند تازه در صدد مهار آن برمی آیند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: این نوع مریضی ومبتلا شدن آن راههای مختلفی از طریق آرایشگاهها و تزریقات و رابطه های مقاربتی دارد وافراد مبتلا چون فکر می کنند در دید مردم هستند ودر خصوص موارد مقاربتی بیشتر به آن پرداخته شده درمان را برای این افراد مشکل  ساخته است.

وی بیان کرد: ما بعد از ۳۷سال از انقلاب تجربیات خوبی در همه زمینه ها بدست آورده ایم که باید این مریضی را به بهترین شکل ممکن با پیشگیری وآموزش های کافی به مردم از شیوع آن جلوگیری کنیم.

غیور تاکید کرد: هر چقدر در شناسایی این بیماری دیر عمل کنیم قطعا جمعیت این بیماری بیشتر خواهد شد وبر اساس برنامه هایی که ابلاغ شده  باید سعی وتلاش خود را را بکار گیریم تا در شهرستان این مهم اجرایی شود.

فرمانداربا توجه شعار هفته  جهانی ایدز یا عنوان مهار همه گیری  اچ آی وی از همه دستگاهها ی شهرستان خواست تا با شبکه بهداشت ودرمان همکاری لازم را داشته باشند به ویژه دانشگاهها وآموزش وپرورش که بیشترین قشر جوان را دراختیار دارند وبیشتر در معرض این بیماری هستند.

انتهای پیام / کد خبر19458

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار