پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان:

مرمت سنگ مقبره امیر اویس در اردستان پایان یافت

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان اظهار کرد: عملیات مرمت سنگ مقبره امیر اویس سردار عصر صفوی در اردستان به پایان رسیده است.

به گزارش صبح اردستان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان اظهار کرد: عملیات مرمت سنگ مقبره امیر اویس سردار عصر صفوی در اردستان به پایان رسیده است.

محمدرضا صدوقی در بین خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیون ریالی عملیات مرمت سنگ مقبره سردار عصر صفوی امیر اویس در مدت یک ماه انجام و به پایان رسیده است.

وی افزود: امیر اویس سردار عصر شاه اسماعیل صفوی و حاکم اردستان در ۱۷ رمضان سال ۹۲۰ هجری قمری شهید و در گورستان موسوم به سلطان سید حسین در غرب اردستان مدفون شده است.

صدوقی تصریح کرد: مزار این سردار نامی دارای دو سنگ عمودی و افقی است که هر یک به طول دو نیم متر از جنس مرمر با تزئینات بسیار زیبا است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان بیان کرد: مقبره امیر اویس به شماره ۱۶۹۹ سال ۶۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 متجاوزان به آثار تاریخی در ۱۷ دی سال ۹۳ پس از عبور از دیوار این مقبره اقدام به تخریب کامل سنگ عمودی و شکستن سنگ افقی کرده اند.

انتهای پیام / کد خبر19499

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار