شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کارشناس مشاوره بیماری های رفتاری:

بیماری ایدزقابل کنترل است

وی افزود: در حال حاضر مردم راه های انتقال ایدز و هم چنین راه های پیشگیری از آن را آموخته و به همین منظور برای آزمایش آن با آغوش باز به آزمایشگاه مراجعه و در صورت مثبت بودن با آن مشکلی را حس نمی کنند و آن را قابل کنترل می دانند.

به گزارش صبح اردستان، کارشناس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری نواب صفوی اصفهان اظهار کر:  در کشورهای پیشرفته دنیا در بخش سلامت۲۵درصد کار با وزارت بهداشت  و ۷۵درصد  با همکاری ادارات  و مردم انجام می گردد.

دکتر اخلاقی امروز ظهر در جلسه همایش سفیران سلامت خانواده در سالن اجتماعات اداره ارشاد اردستان گفت: مردم زمانی که با ایدز آشنایی نداشتند برای آزمایش این بیماری از آن ترس داشتند که با اطلاع رسانی  و آموزش های لازم افراد خود به آزمایشگاه مراجعه می کنند.

وی افزود: در حال حاضر مردم راه های انتقال ایدز و هم چنین راه های پیشگیری از آن را آموخته  و به همین منظور برای آزمایش آن با آغوش باز به آزمایشگاه مراجعه و در صورت مثبت بودن با آن مشکلی را حس نمی کنند و آن را قابل کنترل می دانند.

اخلاقی با بیان اینکه مردم با آموزش هایی که برگزار شده و فیلم هایی که در این زمینه تهیه شده تصریح کرد: آن ها متوجه شده اند که ایدز بیماری خطرناکی به نظر نمی رسد و می توان با آن به راحتی زندگی کرد.

این کارشناس بیماری های رفتاری با بیان اینکه ابتدا این بیماری با ورود ویروسی که وارد بدن می شود فعالیت خود را آغاز می کند تصریح کرد: این بیماری شاید در پنج سال اول از خود هیچ علائمی هم نشان ندهد و به مرور زمان سیستم دفاعی بدن را از کار می اندازد ونهایتا منجر به بیماری می شود.

وی تصریح کرد: این بیماری ابتدا در آمریکا ودر بین هم جنس بازان شیوع پیدا کرد و در عرض چند سال ۲۰تا ۲۵میلیون  نفر در جهان به این بیماری مبتلا شدند هرچند در کشورهای پیشرفته توانسته اند آن را تا حدودی مهار کنند ولی در کشور ما همچنان رو به افزایش است.

این همایش به همت شبکه بهداشت و درمان اردستان و با همکاری شهرداری  و آموزش و پرورش اردستان برگزار گردید.

انتهای پیام / کد خبر20190

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار