پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

‌استراتژی ‌ایران در سوریه پیروز شد‌

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی گفت: ‌امروز در سوریه استراتژی و تفکر ایران، روسیه و چین پیروز شده و این در حالی است که تفکر محور غربی ـ عربی شکست خورده است.

safavi

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی در نشستی که در مرکز جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت:‌ غرب آسیا در منطقه‌ای با مهم‌ترین تحولات اقتصادی و سیاسی جهان قرار گرفته که مسئولان ما باید شناختی مناسب را در روند این تحولات همراه با قدرت آینده‌نگری داشته باشند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت: بسیج یکی از مهم‌ترین قدرت‌های درونی کشور و عصاره شایستگی‌های ملت ایران است و همچنین هدف بسیج از بدو تأسیس تاکنون مردم‌داری و مردم‌یاری بوده که نشانه آن خدمت این نهاد به مردم در بخش سازندگی کشور بوده است.

رحیم‌صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز آمریکا نیز به این نتیجه رسیده که تنها ابرقدرت جهان نیست، افزود: امروز قدرت‌های بزرگی مانند چین، آسیاپاسیفیک و کشورهای اسلامی در حال ظهور هستند و امروز آمریکا نیز به این نتیجه رسیده که تا سال ۲۰۵۰ قدرت از غرب به شرق جهان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به موضوع سوریه اظهار داشت: امروز در سوریه استراتژی و تفکر ایران، روسیه و چین پیروز شده و این در حالی است که تفکر محور غربی ـ عربی شکست خورده است.

دستیار ارشد فرمانده کل قوا در امور نظامی ادامه داد:‌ امروز افرادی که از کشورهای غربی و برخی کشورهای مسلمان وارد سوریه می‌شوند ماهانه از ۵ تا ۲۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند.

رحیم‌صفوی در پایان تصریح کرد:‌ امروز رژیم صهیونیستی و حتی برخی کشورهای عربی پشت قضایای سوریه قرار دارند و کمک مالی و نظامی به مخالفان مردم و نظام سوریه می‌کنند.

انتهای پیام / کد خبر2042

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار