پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان:

دستگاه های اداری با همکاری اداره میراث فرهنگی راه را برای بخش خصوصی هموار کنند

یار محمدیان گفت: بسیاری از قوانین موجود اداره ها با هدف گردشگری همخوانی نداشته و مشکل های فراوانی را در صدور مجوز برای سرمایه گذاران در این بخش بوجود آورده و کارها به کندی پیش می رود که نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از اردستان خبر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این اداره کل به منظور حفظ، نگهداری و بهره برداری از خانه های تاریخی آمادگی واگذاری این مکان ها را به شهرداری های شهرهای استان دارد.

محسن یارمحمدیان شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اردستان افزود: شهرداری ها می توانند با در اختیار گرفتن این مکان های تاریخی و استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به ایجاد اقامتگاه بوم گردی و پذیرایی جهت جذب گردشگر اقدام کنند.

وی با بیان این که هیچ کشوری بدون همکاری بخش خصوصی نمی تواند در امر توسعه پیشرفت کافی داشته باشد تصریح کرد: باید همه دستگاه های اداری با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه را برای بخش خصوصی هموار کرده و قوانین دست و پاگیر را حذف کنند.

یار محمدیان گفت: بسیاری از قوانین موجود اداره ها با هدف گردشگری همخوانی نداشته و مشکل های فراوانی را در صدور مجوز برای سرمایه گذاران در این بخش بوجود آورده و کارها به کندی پیش می رود که نیاز به اصلاح دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به احصا و شناسایی مسیرهای گردشگری در کشور خاطر نشان کرد: در استان اصفهان نیز ۲۸ مسیر یک روزه و سه روزه مشخص شده و مکان های رفاهی و گردشگری تعیین و کتابی در این رابطه تهیه شده است که در آینده نزدیک از آن رونمایی می شود.

وی هم چنین از به روز کردن طرح جامع گردشگری در استان خبر داد و افزود: هر شهرستان باید طرح جامع مربوط به حوزه خود را مورد بررسی قرار داده و به روز رسانی کند.

یارمحمدیان از تفویض اختیار به شهرستان ها خبر داد و گفت: با این کار بسیاری از درخواست های متقاضیان در شهرستان قابل رسیدگی بوده و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می شود.

شهرستان اردستان به عنوان یک گنج نهفته از نظر مکان های تاریخی محسوب می شود
فرماندار اردستان در ادامه جلسه نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به حوزه گردشگری گفت: امیدواریم تغییر نگرش مدیریت استان به بحث گردشگری توسعه و پیشرفت شهرستان را به همراه داشته باشد.

علیرضا غیور افزود: شهرستان اردستان به عنوان یک گنج نهفته از نظر مکان های تاریخی محسوب می شود ولی متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و جهت جذب گردشگر آن را معرفی کنیم.

فرماندار اردستان گفت: بحث معرفی ظرفیت های گردشگری، آموزش و توسعه، استفاده از بخش خصوصی، کوتاه شدن فرآیند صدور مجوزها، اعطای تسهیلات حمایتی و تکمیل چارت سازمانی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان از نیازهای این شهرستان است که باید به آن توجه شود.

شهرستان اردستان دارای۶۷ اثرثبت شده ملی و یک اثر ثبت جهانی (قنات دو طبقه) و دو بافت تاریخی زواره و مهاباد و سه کمپ کویرنوردی است.

انتهای پیام / کد خبر20431

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار