سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرداخت تسهیلات به توسعه صنایع خانگی در اولویت است

عامری گفت: پرداخت تسهیلات به منظور توسعه صنایع خانگی، تبدیلی کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و ایجاد اشتغال داده می شود.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: مقدار هفتصد و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته ولی هنوز سهمیه شهرستان ها ابلاغ نشده است.

جمشید عامری عصر امروز در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری گفت: طرح های پشتیبان و طرح هائی که بتواند باعث ایجاد اشتغال پایدار و مستمر بشود از اولویت پرداخت تسهیلات برخوردار است که می توان در این زمینه طرح های توسعه ای مشاغل خانگی و طرح هائی که قابلیت اجرائی و اشتغالزائی داشته و افراد مستقل متقاضی ایجاد اشتغال پایدار دارد را اختصاص داد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به منظور توسعه صنایع خانگی، تبدیلی کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری  و ایجاد اشتغال  داده می شود.

ثبت ۹۰۳نفر در سامانه رصد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان

معاون فرماندار اردستان در ادامه این جلسه گفت: مقدار ۶۰ درصد از تعهد اشتغال شهرستان اردستان طی ۱۰ ماهه سال جاری محقق شده است.

محمد تقی کیانی افزود: از تعداد هزار و ۵۰۰نفر تعهد اشتغال سال ۹۵ شهرستان تاکنون ۹۰۳نفر در سامانه رصد ثبت نام شده اند.

وی با بیان این که درصد ایجاد اشتغال بر مبنای قوانین اداره کار و سازمان بین المللی کار محاسبه و اعلام می شود تصریح کرد: رویکرد پرداخت تسهیلات بیشتر به سمت ایجاد اشتغال خانگی و صنایع تبدیلی کشاورزی ،صنایع دستی و گردشگری است.

معاون فرماندار اردستان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب شهرستان در زمینه تولید انار، پسته، زعفران، گل محمدی  و  صنایع دستی، گلیم بافی، سبد بافی، فرش دستباف، آهنگری و خدمات گردشگری به متقاضیان این طرح ها تسهیلات پرداخت می شود.

انتهای پیام / کد خبر20680

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار