پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
در اردستان برگزار می شود:

جلسه نقد و بررسی کتاب سوغات کربلا عشق

جلسه نقد و بررسی کتاب سوغات کربلا عشق در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان برگزار می گردد.

86610124

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر”، دومین جلسه از سلسله جلسات نقد وبررسی کتاب با هدف تشویق نویسندگان محلی وارتقاء سطح کتابخوانی در شهرستان با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اردستان، اداره امور کتابخانه های شهرستان و انجمن ادبی کوثر برگزار می شود.

 
کتاب سوغات کربلا عشق به نویسندگی علی زرگری ‌قلمزنیان در سال ۸۶ در ۱۷۶ صفحه توسط نشر گلبهار به چاپ رسیده است.

 

معرفی مختصر کتاب:

کتاب حاضر حاوی خاطرات نگارنده از سفر به عتبات عالیات است. وی بنا به نذری که کرده پدر و مادر خویش را نیز همراه برده است. علی ساکن شهر کاوه‌ی اصفهان است. وی برای رفتن به مرز عراق در تاریخ ۸۲/۱۱/۲۲ با کاروانی به مهران آمده و از آن‌جا تا مرز پیاده می‌رود. در خاک عراق عده‌ای راهنما به دنبال آن‌ها آمده و آن‌ها را به سوی بغداد و هتل‌های این شهر می‌برند. علی در طول سفر خویش به اماکن مقدس و مذهبی شیعیان از جمله مرقد امام دهم و یازدهم (ع)، مرقد نرجس خاتون (س)، و حکیمه خاتون (س)، سرداب امام زمان (عج)، مسجد براشا، نجف، مسجد سهله و کربلا می‌رود. وی در این سفر ویژگی‌های برخی مردم از جمله گدایان سامرا، سربازان امریکایی مستقر در عراق، مردم خرافاتی و مردم معتقد به خدا و پیغمبر (ص) را بازگو می‌کند. سفر او و خانواده‌اش در تاریخ ۸۲/۱۱/۲۸ و با بازگشت به شهر مهران پایان می‌یابد.

 
علاقمندان جهت تهیه و مطالعه کتاب به کتابخانه های عمومی سطح شهرستان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۳۶۲۵۲۴۴۰۲۰ تماس حاصل نمایند.

 

ضمنا جلسه نقد و بررسی روز جمعه ۱۵ آذرماه ساعت ۱۰ صبح در در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان برگزار می شود.

انتهای پیام / کد خبر2079

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار