یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهید مدرس جان خود را در راه مبارزه با استبداد فدا کرد

امام جمعه شهر اردستان گفت: آیت‌الله مدرس در عمر خود با جسارت و شجاعت شگفت‌انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را نیز در این راه فدا کرد.

dehshiri 5

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان در حسینیه سیدالشهداء با اشاره به ۲۵ محرم سالروز شهادت چهارمین امام شیعیان حضرت امام زین‌العابدین سجاد (ع)، اظهار کرد: راز و نیاز و عبادات این امام بزرگوار زبان‌زد خاص و عام بوده بنابراین ایشان به لقب سجاد یعنی بسیار سجده کننده مشهور شده‌اند.

وی افزود: این امام بزرگوار با سخنرانی‌های متعدد از واقعه کربلا عمق فجایع عاشورا، نهضت امام حسین(ع) و جنایات یزید را روشن کرد.

امام جمعه اردستان بیان کرد: امام سجاد(ع) از دعا برای معرفی معارف اسلام استفاده می‌کردند و صحیفه سجادیه دارای معارفی الهی است که روش راز و نیاز با خدا در آن بیان شده است.

وی با اشاره به ۱۰ آذر روز مجلس شورای اسلامی و شهادت عالم مجاهد شهید سید حسن مدرس که زادگاهش در سرابه کچو اردستان بوده، اضافه کرد: آیت‌الله مدرس در عمر خود با جسارت و شجاعت شگفت‌انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را نیز در این راه فدا کرد.

امام جمعه اردستان افزود: انتخاب سالروز شهادت این عالم مجاهد به عنوان روز مجلس به ماندگارى نام و یاد این شهید بزرگوار در خاطره‌ها می‌ماند و به شناخت هر چه بیشتر این عالم انقلابى کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: باید اخلاص، شجاعت و ساده زیستی را از شهید مدرس آموخت و ترس و طمع نداشتن دو ویژگی مهم آن بزرگوار بود بنابراین به همین دلیل نیز نه از تهدیدهای دشمنان داخلی و خارجی می ترسید و نه چشم طمع به دست کسی داشت.

انتهای پیام / کد خبر2087

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار