سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
طباطبایی‌نژاد مطرح کرد:

ضرورت تشکیل مدیریت متمرکز برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : تشکیل مدیریت متمرکز که باید در راس آن ستاد مبارزه با مواد مخدر ، وزارت کشور و نیروی انتظامی قرار گیرد، برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر ضروری است .

به گزارش صبح اردستان، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید صادق طباطبایی نژاد، افزود: حدود ۳۰ سال از مبارزه با مواد مخدر در کشور می گذرد و برای این مبارزه شهدای زیادی نیز تقدیم شده است ، افرادی بسیاری نیز که عرضه و تولید و قاچاق مواد مخدر را بر عهده داشتند، اعدام شدند، اما هنوز با این اقدامات در حوزه کاهش عرضه و تقاضا مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بطور کامل موفق نبوده ایم.

وی با هشدار به اینکه شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و روان گردانها از نوع عادی به حالت متجاهر تبدیل می شود، اظهار کرد: مسئله جرم و جنایت در حوزه مواد مخدر بسیار فراوان شده و باید نگاه ها از سمت برخوردهای شدید قضایی و انتظامی به سمت تقویت مسایل فرهنگی تغییر کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر در حوزه مسایل فرهنگی نقص هایی داریم که البته مباحث اقتصادی مانند بیکاری ، باعث تشدید مصرف مواد مخدر بویژه در میان جوانان شده است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه اشکال جدید مواد مخدر براحتی در دسترس افراد قرار می گیرد، گفت: با توجه به معضلات و آسیب‌های زیادی که بیشترین آنها ناشی از مصرف مواد مخدر بوجود می آید باید مسوولان تحول اساسی در نگاه به نوع مبارزه و مقابله با اعتیاد داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، نقش نهادهای مدنی را در کنار دولت برای مقابله با اعتیاد بسیار موثر دانست و تصریح کرد: ایجاد کمپ های ترک اعتیاد از سوی نهادهای مدنی و با کمک گرفتن از تجارب افرادی که در گذشته معتاد بوده و به پاکی رسیده اند، می تواند معتادان را به عدم مصرف مواد مخدر با شیوه ها و روشهای کارساز و کارآمد تشویق کند.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: البته باید این کمپ های ترک اعتیاد با نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت کنند تا هیچ ضرب و شتمی برای معتادانی که می خواهند مواد مخدر را ترک کنند، صورت نگیرد و آنها با گفتاردرمانی، حمایت های مشاوره ای و غیره بتوانند به بهبودی و پاکی همیشگی دست یابند.

نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان کرد: دولت نیز می تواند برای مبارزه اساسی با مواد مخدر و یا حتی نوع نگرش به این پدیده و یا تغییر در قانون مبارزه با مواد مخدر طرحهایی را به کمیسیون های قضایی، بهداشت، اجتماعی و فرهنگی مجلی شورای اسلامی ارایه دهد.

به گزارش مهر، طباطبایی نژاد در پایان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت و مردم را در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر همواره یاری خواهند کرد.

 

انتهای پیام / کد خبر21288

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار