سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار شهرستان اردستان:

سلامت مردم مهمتر از اشتغال و تولید است

غیوربا بیان اینکه سلامت مردم مهمترازاشتغال و تولیداست تصریح کرد: تخریب محیط زیست در تمام نقاط کشورنامناسب است لذا انتظار است که در نظارتها کوتاهی صورت نگرفته و با جدیت برخورد شود.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین منابع در اردستان آب شرب است که این گزینه توسط کارخانه ها بی رویه مصرف می شود.

علیرضا غیور پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان در محل فرمانداری گفت: محلی مناسب با رعایت ضوابط و شرایط پسماند برای روستائیان انجام شود.

وی افزود: وضعیت دفن زباله ها در شرایط فعلی  به صورت نامناسب بوده که یک اقدام فوری و فوتی را می طلبد که این موضوع با جلسات و اخطارها توسط محیط زیست پیگیری شود.

غیور با بیان اینکه دفن زباله ها امروز به صورت نوین صورت می گیرد تصریح کرد: شهرداریها پیش بینی یک سیستم بکار گیری نوین در جمع آوری، بازیافت زباله را پیگیری کنند.

فرماندار شهرستان اردستان با بیان اینکه  نحوه سیستم یکسان جمع آوری زباله در روستاها اقدام نمی شود تصریح کرد: اصلاح کردن سیستم جمع آوری با همکاری شهرداریها و بخشداریها به منظور تجمیع زباله چند روستا و با نظارت ارگانهای متولی اقدام، تا از تخریب محیط زیست جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تولید محصولهای پلاستیکی فقط ۹ درصد آن بازیافت می شود تصریح کرد: مقدار۹۱درصد آن به طبیعت باز می گردد که آثار تخریبی زیادی را دارد که با یک کار فرهنگی و جدی از آن می توان جلوگیری کرد.

علیرضا غیور تاکید کرد اداره محیط زیست شهرستان با تهیه یک بسته آموزشی با ارگانهایی که در این ارتباط فعالیت دارند فرهنگ بازیافت را در بین مردم نهادینه کنند.

فرماندار با بیان اینکه سلامت مردم مهمتر ازاشتغال و تولیداست تصریح کرد: تخریب محیط زیست در تمام نقاط کشورنامناسب است لذا  انتظار است که در نظارتها کوتاهی صورت نگرفته و با جدیت برخورد شود.

غیور تصریح کرد: مجموعه های بین راهی وضعیت خوبی از حیث دفن زباله نداردند لذا با توجه به مسافرتهای نوروزی نظارت کافی  با همکاری میراث فرهنگی لازم است.

انتهای پیام / کد خبر21301

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار