پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

کارشناسان علل تعطیلی کارگاههای شهرستان را بررسی کنند

علیرضا غیور با بیان اینکه مجموعه هایی از کارگاهها بدون استفاده رها شده گفت: کارشناسان بررسی کنند چرا وضعیت به این سمت رفته است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: رقابت در بازار جزء کارهای تجارت است و نمی توان جلوی واردات کالایی را به شهرستان گرفت بلکه با تولید کیفیت بالای محصولات بومی با کالای وارداتی رقابت کنیم.

علیرضا غیور عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و حمایت از تولید شهرستان در فرمانداری گفت: مسئله واردات شیر از خارج شهرستان مطرح است که باید باجمع آوری شیر در سطح شهرستان و تبدیل کردن آن به فراورده های متنوع دیگر از ورود واردات این محصول جلوگیری کرد.

وی افزود: تصمیمی که در تجمیع محصول شیرگرفته می شود باید عاقلانه باشد که هم دامدار حمایت شود و مردم هم به منظور کیفیت مطلوب رضایتمندی کامل را داشته باشند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه تعداد پنج شرکت تعاونی دامداران با ظرفیت اسمی حدود پنج هزار نفر در حال فعالیت هستند تصریح کرد: می توانند یک سیستم جمع آوری شیربرای کل شهرستان را پایه گذاری کنند.

غیور با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی شرکتهای تعاونی این است که از افراد عضو آن شرکت تعاونی حمایت صورت گیرد تصریح کرد: امتیازاتی  در خصوص حمایت شرکت های تعاونی وجود دارد که با فعال نگه داشتن شرکت تعاونی ها می توانند از این امتیازات پاسخ گوی اعضا خود باشند.

وی با بیان اینکه در هر بخش و حوزه فعالیت مسائل و مشکلات خاص خود را دارد تصریح کرد: معمولا در فرآیند کارها که در چهارچوب اداری انجام می شود یک سری ضعف هایی وجود دارد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه ضعف حاکم بر بدنه اداری کشوراز دیرباز وجود داشته تصریح کرد: این کاستی در ادوار مختلف و دولتهای مختلف وجود داشته است.

رئیس کارگروه تسهیل شهرستان اردستان با بیان اینکه مجموعه هایی از کارگاهها بدون استفاده رها شده تصریح کرد: کارشناسی در این خصوص که چرا به این سمت رفته است را بررسی ودغدغه مسئولان شهرستان این باشد که آنها را احیا کنند.

غیور تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولیدات داخل شهرستان راهکاری بازدارنده نسبت به محصولات وارداتی به شهرستان را انجام دهند.

انتهای پیام / کد خبر21362

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار