سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار شهرستان اردستان:

ایجاد صنایع تبدیلی با تجمیع امکانات میسر است/ دغدغه امروز بحث اشتغال است

غیورگفت: هدف گذاری مناسب و تجمیع امکانات و منابع می تواند پایه گذار حرکتی رو به جلو باشد که در مسیر واحد حرکت کنیم که یکی از این حرکتها می تواند صنایع تبدیلی باشد.

به گزارش صبح اردستان، فرمانداراین شهر ستان اظهار کرد: یکی از ویژگیهای مهم و ممتاز بسیج که در حمایت از نظام  و جمهوری اسلامی گام برداشته مردمی بودن آن است.

علیرضا غیور پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مجمع بسیج شهرستان اردستان در محل سپاه اردستان گفت: بسیج با شاخصه مردمی بودن توانسته در کارکردهای مختلف و حوزه های مختلف یک تاثیرعمیق به جای گذارد و از عهده هر مسئولیتی پیروز بیرون بیاید.

وی افزود: نخبگان و فرهیختگان بسیج در مجمع بسیج عضویت دارند که باید از این پتانسیل بمنظوراستفاده در برنامه های مختلف شهرستان استفاده کنیم.

غیور تصریح کرد:  هدف گذاری مناسب و تجمیع امکانات و منابع  می تواند پایه گذار حرکتی رو به جلو باشد که در مسیر واحد حرکت کنیم که یکی از این حرکتها می تواند صنایع تبدیلی باشد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه موضوعاتی که در مجمع بسیج مطرح می شود دغدغه اصلی مدیران شهرستان هم بوده که در موارد خاص به آن پرداخته می شود تصریح کرد: شهرستان اردستان پس از سالیان زیاد توانسته آن استعداد خداوندی که در منطقه وجود دارد را شناسایی و آن را در اختیار قرار دهد.

وی با بیان اینکه اردستان معادن و منابعی را در اختیار دارد که بخشی از استعداد کشور در بحث معادن است تصریح کرد: سالانه بیش از دو میلیون تن منابع استخراجی از معادن شهرستان خارج می شود بدون کوچکترین منفعتی برای شهرستان که می توان با بحث صنایع تبدیلی از این فرصت استفاده کرد.

غیورتصریح کرد: سال ۹۵ در یک مورد بیش از یکصد و ۵۰ هزار تن مواد اولیه کانی از شهرستان به یکی از کشورها صادر شده بدون هیچگونه منفعتی برای شهرستان که فقط خام فروشی صورت گرفته است.

فرماندار با بیان اینکه امروز اگر دغدغه ما بحث اشتغال است و بیکاری را یکی از علت ها و بسیاری از معضلات اجتماعی می دانیم تصریح کرد:  زمینه ای باید ایجاد کنیم تا با صنایع تبدیلی استفاده کافی را ببریم.

وی تاکید کرد: شهرستان اردستان با ۲۷هزار تن انار  در طول یکسال می تواند با تبدیل آن به محصولات فراوری شده و داشتن یک برند از آن استفاده بهینه را برد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرستان اردستان و مسائل مختلف که کمتر بر روی آن کار شده تبلور فکری بوده تصریح کرد: زمینه خلاقیت افرینی را باید در شهرستان نهادینه کنیم.

فرماندار با بیان اینکه در سال اینده با برگزاری دو انتخابات روزهای مهم و تاثیر گذاری را برای نظام جمهوری اسلامی در پیش داریم تصریح کرد: اهمیت این موضوع می طلبد تا در زمینه مشارکت مردم در این دو انتخابات تلاش کرد.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم تا تا بدور از هر گونه گرایش و جناح سیاسی همواره تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم را در شهرستان داشته باشیم.

 

انتهای پیام / کد خبر21406

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار