شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

هدف ما پیشرفت توسعه شهرستان است

علیرضا غیور با بیان اینکه جدیدا تفکراتی خوب در زمینه باز آفرینی شکل گرفته است تصریح کرد: هدف ما پیشرفت توسعه شهرستان است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: ستاد باز آفرینی با اهدافی که برای آن تعریف شده یکی از ظرفیتهای کار آفرینی  در بافت شهری است که باید از این ظرفیت استفاده کرد:

علیرضا غیورظهر امروز در جلسه باز آفرینی شهرستان در محل فرمانداری گفت: نتوانسته ایم درک درستی از برنامه ها و سیاستهای ستاد باز آفرینی داشته باشیم که در صورت اجرای این طرحها  می تواند برای شهرستان خیلی مفید باشد.

وی افزود: ستاد باز آفرینی از پتانسیلهای کافی برخوردار بوده و برای آن اهداف کافی تعریف شده و دولت هم برای آن ظرفیت مناسبی را قرار داده است.

غیور تصریح کرد: مسئولان شهرستانی برای رفع دغدغه های خود در بحث بافت فرسوده با فرصتی که در این زمینه پیش آمده می توانند از برنامه های حمایتی دولت برای آبادانی آن بهره مند شوند.

رئیس ستاد باز آفرینی شهری اردستان با بیان اینکه سیاست های این ستاد با برنامه های دیگر میراث فرهنگی متفاوت نیست تصریح کرد: یکی از دلائل ناموفق بودن این طرح در شهرستان عدم برنامه ریزی است.

فرماندار با بیان اینکه جدیدا تفکراتی خوب در زمینه باز آفرینی شکل گرفته است تصریح کرد: هدف ما پیشرفت توسعه شهرستان است.

وی یادآور شد برنامه هایی که میراث فرهنگی ارائه می دهد می تواند با برنامه های باز آفرینی در یک قالب ارائه شود تا بازدهی خوبی برای شهرستان داشته باشد و طرحهای باز آفرینی بر اساس طرحهای ارائه شده بودجه تعلق خواهد گرفت.

غیور با بیان اینکه مجموعه پیشنهادات در خصوص احیای بافتهای فرسوده لازم است تصریح کرد: بخش خصوصی در صورت درخواست و  تقاضا بهترین فرصتی است که می تواند در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

باز آفرینی را باید جدی بگیریم

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه جلسه اظهار کرد:  باز آفرینی اگر قرار شود در شهرستانی رخ دهد اول باید باز آفرینی ذهنی صورت گیردتا برای آن منطقه کار صورت گیرد.

منصور فخاران گفت: دسترنج۳۸ساله ما به این جمع بندی رسیده است  که بایدبازآفرینی را جدی بگیریم ودر کنار یکدیگر وبا همدلی مشکلات را در این حوزه برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: سالهای گذشته طرحهای فراوانی ارائه شده که درصد خیلی کم از آنها اجرایی شده است و بر اساس سیاست کلی نظام که در حوزه بازآفرینی تشکیل شده  با تغییر مدیریت این سیاستها تغییر نخواهد کرد.

فخاران تاکید کرد: ما براساس سیاستهای کلی مقام معظم رهبری که به دولت ابلاغ شده و سند ملی باز آفرینی کشور و استان کار کرده ایم و برای شهرستانها هم این افق را تنظیم کرده ایم و مطالعات سه شهر اردستان، زواره و مهاباد باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام / کد خبر21483

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار