پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

انتقاد نسبت به تخریب آثار تاریخی شهرستان اردستان

غیور با بیان اینکه از تخریب هایی که به آثار تاریخی وارد شده باید جلوگیری شود تصریح کرد: بی دقتی یا نبودن نظارت کافی در گذشته بخشی از این سرمایه و میراث گرانبهای شهرستان را تخریب کرده است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: دغدقه های نگران کننده ای در بحث میراث فرهنگی وجود دارد که رفع آن توجه ویژه ای را می طلبد.

علیرضا غیور پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن میراث فرهنگی در محل فرمانداری اردستان گفت: شهرستان اردستان از حیث اماکن تاریخی و میراث فرهنگی  هیچگونه کمبودی ندارد.

وی افزود: اندوخته هایی که در حوزه میراث فرهنگی شهرستان وجود دارد از گذشتگانمان به ارث رسیده و نسبت به شهرهای همجوار بیشتر است.

غیور بابیان اینکه شهرستان اردستان با ویژگیهای تاریخی در جایگاه ممتازی قرار دارد، تصریح کرد: آثار تاریخی شهرستان از روستاها گرفته تا عمق کویر قابل لمس است.

فرماندار اردستان ضمن انتقاد از مسئولان متولی تاکید کرد: با مشکلاتی که از قبل در حوزه میراث فرهنگی وجود داشته نتوانسته ایم کارکرد مناسبی را از مجموعه های تاریخی کسب کنیم و شاهد تخریب این آثار هستیم.

غیور با بیان اینکه از تخریب هایی که به آثار تاریخی وارد شده باید جلوگیری شود تصریح کرد: بی دقتی یا نبودن نظارت کافی در گذشته بخشی از این سرمایه و میراث گرانبهای شهرستان را تخریب کرده است.

وی تصریح کرد: قبلا بر اثر اقتضای زمان و مسائل اجتماعی شاهدتخریب در حوزه آثار تاریخی شهرستان بوده ایم ولی امروز اگر این  اتفاقها انجام  شود واقعا درد آور است.

این مسئول تاکید کرد: موضوعی که باید توسط انجمن میراث فرهنگی به آن توجه بیشتری شود معرفی آثار فرهنگی شهرستان است که باید این کار صورت گیرد.

وی عامل نجات بخش شهرستان در موضوع اشتغال را پرداختن به صنعت گردشگری شهرستان دانست و بیان کرد: اگر شهرستان به آن توجه ویژه ای کند این امر محقق خواهد شد.

فرماندار با بیان اینکه میراث فرهنگی شهرستان در شرایط فعلی نیازمند منابع مالی نیست تصریح کرد: شهرستان ما نیازمند استفاده از سرمایه نرم افزاری است تا نگرش نو را ایجاد کنیم.

شهرستان اردستان با ثبت ۶۸ اثر تاریخی ملی، دو بافت ثبت ملی و یک ثبت جهانی دارای ۱۲ اثر تاریخی با حرائم مصوب است.

انتهای پیام / کد خبر21665

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار