شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش:

تفکیک نظام حقوقی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش صورت می گیرد

آشتیانی از برنامه ریزی تفکیک نظام حقوقی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش به صورت مجزا خبر داد که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گزارش صبح اردستان، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خواسته های شما فرهنگیان اردستان خواسته های به حقی است و برای یک آموزش باکیفیت امکانات اولیه واقعا مورد نیاز است.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی امشب در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان در سالن دانشگاه پیام نور اردستان گفت: لوازم مورد نیاز ورزشی و رفاهی جزء موارد و فرآیندهایی است برای تعلیم وتربیت دانش آموزان و رفاه معلمان که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نبود امکانات لازم برای اداره کردن اداره آموزش وپرورش حتماً راههای دیگری را برای حل مسائل باید پیگیری کرد و این افق حتما اگر رو به بالا باشد آیندگان هم می توانند مسائل جدیدتری را مطرح کنند.

وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: برنامه ریزی در این وزارت بر روی دو بُعد کار می شود تا واقعیت اموزش و پرورش در جامعه شناخته شود و معرفی آموزش وپرورش نیازمند اقدامهای عملی درشناساندن این مجموعه در بین جامعه است.

آشتیانی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در منطقه باید نشان داده شود تصریح کرد: اقداماتی که مد نظر است اگر در این زمینه صورت گیرد مسائل دیگر هم برطرف خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف برنامه ریزی در آموزش عالی و آموزش و پرورش موضوعات درسی و حل مشکلات بخش های این مجموعه است تصریح کرد: اشکالی که در نظام آنوزشی ما وجود دارد بطور عینی نتوانسته خود را در جامعه تجزیه و تحلیل کند.

وی با تاکید بر این نکته که لازمه اشکال در نظام آموزشی این است که کارگاههایی متعدد وجود نداردتصریح کرد: برنامه ریزی و کاربردی کردن این مورد مستلزم عزمی جدی است.

آشتیانی از برنامه ریزی تفکیک  نظام حقوقی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش به صورت مجزا خبر داد که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

احمدی آشتیانی با بیان اینکه آیا کتب درسی در برطرف کردن مسائل و مشکلات جامعه مفید بوده است تصریح کرد: برنامه ریزی در کتب درسی اگر ملموس و کاربردی باشد و در جامعه قابل لمس باشد هم دانش آموز و هم جامعه از آن بهره مند خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برنامه ریزی به منظور شناساندن آثار تاریخی هر منطقه در کتب درسی کاری زیباست تا دانش آموزان با فرهنگ اصیل منطقه خود آشنایی پیدا کنند.

وی گفت: نمی توانیم با شعار بگوییم جایگاه آموزش و پرورش کجاست باید با برنامه ریزی خروجی کارها را مردم ببینند و قضاوت کنند.

آثار تاریخی شهرستان اردستان نشانه عمق فرهنگی این خطه است

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار کرد: اردستان در سالهای اخیر از نظر فرهنگیان و نخبگان این قشر فراوان وده و فرهنگیان زیادی را به مناطق همجوار صادرمی کرده است.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد گفت:  علاقه مردم  به فرهنگ و علم هنوز هم در شهرستان وجوددارد هر چند این علاقه کمتر شده است که حتما باید ریشه یابی شود.

وی افزود: فرهنگیانی که در حال حاضر وجود دارند از خود رغبتی نشان نمی دهند که این خود موضوعی تخصصی و پژوهشی است که باید روی آن کار شود.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه اردستان با توجه به وضعیت جغرافیایی کویر افرادی متدین، تواضع و فروتن هستند تصریح کرد:  محرومیتشان هم یه منظور تواضعی است که دارند.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: آموزش و پرورش مجموعه خطیری است که می توانیم خوب آموزش دهیم و بتوانیم از دانش آموزان برای آینده کشورمان بهره مند شویم.

طباطبایی نژاد یادآور شد: آثار تاریخی شهرستان اردستان نشانه عمق فرهنگ این شهرستان است که باید از این پیشینه فرهنگی به نحو احسن استفاده کرد.

 

انتهای پیام / کد خبر21695

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار