شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

مساجد اهرم نیرومند تربیتی است

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه اهرم نیرومند تربیتی که مساجد است دست ما قرار دارد، تصریح کرد: هنر ما باید در جذب جوانان باشد همانطور که مقام معظم رهبری بر حضور جوانان در مساجد سفارش دارند.

به گزارش صبح اردستان، امام جمعه اردستان اظهار کرد: عمران ظاهری منازل بیش از اندازه  مانع پیشرفت و رشد مسائل دینی می شود.

حجت الاسلام حسن دهشیری عصر امروز در مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سال کانون فرهنگی هنری مساجد در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد اردستان گفت: مساجد ضمن آبادانی باید از آن بهره تعلیمی  برده شود.

وی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری عمران و آبادانی مساجد بوده ، تصریح کرد: مساجد در ایجاد کانونهای مساجد و پایگاههای بسیج نقش مهمی را داشته است.

دهشیری با بیان اینکه مسجدی که در آن برنامه های راهنمایی و ارشاد با محوریت امام جماعت باشد بسیار خوب و پسندیده است، تصریح کرد: حضور جوانان و نوجوانان با انگیزه در برنامه های فرهنگی مساجد برکاتی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه اهرم نیرومند تربیتی که مساجد است دست ما قرار دارد، تصریح کرد: هنر ما باید در جذب جوانان باشد همانطور که مقام معظم رهبری بر حضور جوانان در مساجد سفارش دارند.

مساجد محلهای انسان ساز است

فرماندار در ادامه جلسه اظهار کرد: جامعه درگیر آسیب های فراوان با تهدیدات دشمن در عرصه فرهنگی است و نباید از آثار و برکات مساجد در این زمینه غفلت کنیم.

علیرضا غیور گفت: تمام تلاشمان را بکار گیریم و زمینه حضور جوانان و نوجوانان در محلهای انسان ساز که مساجد هستند را فراهم سازیم.

وی یکی از جاذبه های مهم جذب جوانان در سالهای گذشته را ایجاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود:  لازم است ضمن تلاش بیشتربرای حضور جوانان، آسیب شناسی در این ارتباط را انجام دهیم.

فرماندار اردستان تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان می تواند با توسعه ورزشهای مختلف گام مهمی در این تعامل را انجام دهد.

غیور با بیان اینکه مدیران کانونها در جهت برقراری ارتباط با جوانان و نوجوانان راههای مناسب را انتخاب کنند، تصریح کرد: یکی از مشکلات جذب جوانان عدم اطلاع، آگاهی و نحوه برخورد با جوانان است.

وی با بیان اینکه در  سطح شهرستان اردستان ۱۶۵ مسجد وجود دارد و در مقابل ۳۷ کانون فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده، تصریح کرد: راهکار توسعه و ایجاد کانونهای بیشتر در مساجد در دستور برنامه ها قرار خواهد گرفت.

فرماندار تصریح کرد: تعداد ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد دارای کتابخانه است که با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در مباحث فرهنگی باید تلاش کنیم تا تعداد کتابخانه ها در این زمینه بیشتر شود.

انتهای پیام / کد خبر21836

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار