جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

شهید مطهری الگوی همه معلمان و فرهنگیان است

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه شهید مطهری تمام مراحل الگو بودن را دارا بوده است، تصریح کرد: استاد شهید مطهری در واقع الگوی همه معلمان و فرهنگیان جامعه است.

به گزارش صبح اردستان، امام جمعه اردستان اظهار کرد:  هر قشری برای پیشرفت امورشان احتیاج به الگویی دارند و الگوی معلمان در دوران معاصرشهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام حسن دهشیری در گفت و گو با صبح اردستان گفت:  شهید مطهری توسط حضرت امام خمینی(ره) فرزند خود خطاب شده و آثار وی نیز بدون اشکال  اعلام شده است.

وی افزود:  شهید مطهری از سوی رهبر کبیر انقلاب افتخار جهان اسلامی معرفی  شده و به دانشجویان، معلمان توصیه کردند نگذارند کتاب های این استاد گرانمایه فراموش شود.

دهشیری با بیان اینکه شهید مطهری تمام مراحل الگو بودن را دارا بوده است، تصریح کرد: استاد شهید مطهری در واقع الگوی همه معلمان و فرهنگیان جامعه است.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه تحقیقها، آثار به جا مانده، سخنرانی ها ی شهید مطهری نشان می دهد که تحقیق گسترده ای را داشته است، تصریح کرد: شهید مطهری هم چون یک معلم دارای تحقیق  و همچنین دارای تعبد هم بوده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری دارای تواضع بوده و به طلبه بودنش افتخار می کرده است، تصریح کرد: علم و دانش شهید مطهری  ضمن به روز بودن نیاز جامعه را بر طرف می کرده است.

دهشیری تصریح کرد: دو اثر از شهید مطهری به نام های داستان راستان و اصول فلسفه به جا مانده که  یکی در اوج علمی و دیگری در اوج سادگی کاربرد دارد که کتاب داستان راستان ایشان در همان سال چاپ اول  کتاب سال شناخته شده است.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه علم و دانش شهید مطهری به روز بوده و نیاز جامعه را می دانسته است، تصریح کرد: سیاست را با دین باهم داشته و زمانی که رئیس شورای انقلاب معرفی شده بود حاضر به معرفی خود نبود و قصد داشت تا با ایجاد موسسه ای اسلام را معرفی کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و معلمان با الگو گیری از شهید مطهری  در حد خود یک مطهری باشند، تصریح کرد: جامعه فرهنگی و  دست اندرکاران تعلیم و تربیت توجه ویژه ای به آثار شهید مطهری داشته تا نسلی که تربیت می شود از کسانی باشند که در عقیده محکم  و در عمل استوار باشند.

انتهای پیام / کد خبر22301

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار