جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس هواشناسی اردستان:

افزایش ۲۵ درصدی باران سالیانه در اردستان

رمضانپور با بیان اینکه بارش باران های اخیر باعث شده تا این لحظه بارش زراعی سالانه اردستان به ۱۰۳ میلیمتربرسد، تصریح کرد: میزان بارش سالانه ۹۶ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صبح اردستان، رئیس هواشناسی شهرستان اردستان اظهار کرد: شرایط بارشی باران را از اول اردیبهشت بر روی منطقه اردستان شاهد بوده ایم.

جواد رمضانپور در گفت و گو با صبح اردستان گفت: بارشهای بهاری  بصورت رگباری در منطقه مرکزی که شهرستان اردستان را هم شامل می شود در اردیبهشت وجود داشته است.

وی افزود: بارش ها بیشتر در بعد از ظهرها همراه با وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک  و رعد و برق همراه بوده است.

رمضانپور با بیان اینکه سیستمی که الان در منطقه اردستان وجود دارد از ابتدای هفته مستقر شده و بعداز ظهرها شرایط بارشی را بر روی منطقه فراهم می کند، تصریح کرد: شرایط پیش آمده تا یکشنبه هفته آینده بر روی منطقه اردستان  مستقر خواهد بود.

رئیس هواشناسی شهرستان اردستان با بیان اینکه  شرایط مستقر بارشی در دهه دوم و سوم اردیبهشت نیز بر روی شهرستان اردستان وجود دارد، تصریح کرد: سیستم هایی که بر روی ایران بصورت رگباری مستقر می شوند در مرکز واقع شده و اردستان را نیز شامل می شود.

وی با بیان اینکه بارش  باران های اخیر باعث شده تا این لحظه بارش زراعی سالانه اردستان به ۱۰۳ میلیمتربرسد، تصریح کرد: میزان بارش سالانه ۹۶ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رمضانپور با بیان اینکه نرمال بارش سالانه در منطقه اردستان ۱۲۰ میلیمتر است، تصریح کرد:  بارشهای سال۹۶ رضایت بخش بوده و با توجه به بارشهای دهه دوم و سوم اردیبهشت که پیش بینی شده به نظر می رسد که به شرایط نرمال خود برسیم.

رئیس هواشناسی شهرستان اردستان با بیان اینکه پیش بینی می شود در مناطق مستعد بارش ها همراه با تکرگ وجود داشته باشد، تصریح کرد: افرادی که درمناطق کوهستانی ساکن هستند ضمن هوشیاری در مسیر این سیلاب ها قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: عمده رعد و برق ها در این موقع از سال رخ می دهد، لذا سعی کنند تا در فضاهای باز قرار نگیرند.

انتهای پیام / کد خبر22377

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار