پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس ارشد سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری ایران:

۲۳درصد برق مصرفی کشور مربوط به بخش روشنایی است

شیرَوی با بیان اینکه ۲۳ درصد کل برقی که در نیروگاه ها تولید می شود به بخش روشنایی اختصاص دارد، تصریح کرد: متوسط مصرف در دنیا ۱۰ درصد بوده و در کشورهای پیشرفته همچون ایتالیا و هند بین ۷ تا ۱۵ درصد است.

به گزارش صبح اردستان، کارشناس ارشد سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری ایران عصر امروز در همایش مدیریت مصرف برق شهرستان اردستان در سالن اداره ارشاد گفت: فاصله مصرف برق زیادی بین کشور ایران با دیگر کشورهای دنیا وجود دارد.

ابراهیم شیرَوی با بیان اینکه ۲۳ درصد کل برقی که در نیروگاه ها تولید می شود به بخش روشنایی اختصاص دارد، تصریح کرد: متوسط مصرف در دنیا ۱۰ درصد بوده و در کشورهای پیشرفته همچون ایتالیا و هند بین ۷ تا ۱۵ درصد است.

وی افزود: کشور ایران در بخش روشنایی از خورشید خیلی کمتر استفاده کرده  و بیشتر از نور لامپ های مصنوعی استفاده می کند.

شیرَوی با بیان اینکه تولید برق در ایران ۳۰ درصد به بخش روشنایی اختصاص داده شده، تصریح کرد: ۶۰درصد انرژی تولید شده در بخشهای کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارشناس ارشد سازمان انرژی های تجدید پذیر با بیان اینکه برای صرفه جویی در مصرف برق از راهکارهای مناسب بهره ببریم، تصریح کرد: وسایلی که در مصرف کم هزینه بوده بیشترمورد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۹۲ درصد نیروگاه هایی که در کشور وجود دارد از سوخت فسیلی استفاده می کنند، تصریح کرد: هفت درصد هم از نیروگاه های آبی و یک درصد باقی مانده نیز از انرژی های اتمی و تجدید پذیر تامین می شود.

شیرَوی تصریح کرد: وزارت نیرو در نظر دارد تا تولید خود از انرژی های خورشیدی و اتمی را به پنج درصد افزایش دهد.

کارشناس ارشد سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری ایران افزود: برای مدیریت مصرف هزینه سه راه پرهزینه، کم هزینه و بدون هزینه  وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه باید مروجان مدیریت مصرف کردن برق باشیم، تصریح کرد: استفاده از لامپ های روشنایی کم مصرف بهترین کنترل در مصرف برق است.

شیرَوی با بیان اینکه راهکارهای پرهزینه ای هم وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از سیستم های هوشمند و یا سیستم های کنترلی که شدت مصرف روشنایی را برای ما کنترل می کند به صرفه است.

کارشناس ارشد سازمان انرژی های تجدید پذیر با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته از روشنایی روز استفاده می کنند، تصریح کرد: حداکثر استفاده از منابع طبیعت و استفاده از نور گیرهای سقفی و پنجره های تمام قد مورد نظر است.

وی استفاده از روشنایی های مطلوب، استاندارد و لوازم خانگی که برچسب های انرژی دارد، برای منزل و محل کار مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است در پایان به همت اداره برق شهرستان اردستان با برگزاری مسابقه  جوایزی به چند نفر از شرکت کنندگان اهداء شد.

شهرستان اردستان دارای ۲۳ هزار مشترک برق در بخشهای خانگی، صنعتی و کشاورزی است.

انتهای پیام / کد خبر22482

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار