جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم شهرستان اردستان:

قاچاق یکی از نقاط ضعف دولت یازدهم بود/ وضعیت فعلی اقتصاد حاصل مدیریت ضعیف دولت است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق یکی از مهمترین نقاط ضعف دولت یازدهم بود چراکه هنوز آمار قاچاق کالای به کشور آمار بالایی است.

به گزارش صبح اردستان به نقل از فارس،حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طی۴ سال اخیر بسیاری از کارخانه‌های استان اصفهان به دلیل رکود شدید تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه مالیات فشار زیادی به تولیدکنندگان آورده است، افزود: وضعیت مالیاتی و اقتصادی نیز سبب شده تا بسیاری از کارخانجات تولیدی تعدیل نیرو داشته باشند و یا به تعطیلی کشانده شوند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با راه‌حل برون‌رفت از رکود اقتصادی در کشور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از رکود عبور کنیم باید به تولید و توانمندی‌های داخلی توجه کرده و آن‌ها را تقویت کنیم، باید موانع و فشارهای موجود بر سر راه تولیدکنندگان داخلی برطرف شود.

وی با بیان اینکه تسهیل مطلق در سپرده‌گذاری بانک‌ها در خروج از رکود اقتصادی نقش بسیاری دارد، تأکید کرد: باید در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم چراکه رفع موانع تولید، ایجاد کسب و کار، ممنوعیت کالاهای غیرضروری از دستورالعمل‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی فقط گفته می‌شوند اما اجرا نمی‌شوند، ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه کشور ایران نیروی انسانی جوان و خلاق آن است اما هم‌اکنون به جای اینکه این موضوع برای ما یک فرصت باشد، تبدیل به تهدید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های نگران‌کننده کشور گمرک و واردات کالاهای غیرضروری است، عنوان کرد: قاچاق یکی از مهمترین نقاط ضعف دولت یازدهم بود چراکه هنوز آمار قاچاق کالای به کشور آمار بالایی است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موانع زیادی برای تولید داخلی وجود دارد و قوانین دست و پا گیری برای سرمایه‌گذاران داخلی وجود دارد.

وی یادآور شد: متاسفانه به مکان‌هایی که به عنوان بانک پول‌ها را دریافت می‌کنند و اقدامی با این پول‌ها انجام نمی‌دهند، بیشتر بها داده می‌شود که این دسته از موضوعات تولید داخلی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

طباطبایی‌نژاد در خصوص اعلام دارایی مسؤولان و پیشنهاد ارائه لیست اموال نامزدها از طرف یکی از کاندیداها در مناظره، تأکید کرد: مجلس در مبحث پیشنهاد این نامزد دخالتی نمی‌کند چراکه هیأت نظارت بر انتخابات باید این موضوع را پیگیری کند.

وی در پایان ابراز کرد: به طور کلی وضعیت فعلی اقتصاد حاصل مدیریت ضعیف دولت است، مدیریتی که بر روی اقتصاد کشور نظارت دارد.

انتهای پیام / کد خبر22576

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار