جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

۷۵۰۰ زندانی در ماه رمضان امسال آزاد می شوند

غیور با بیان اینکه ستاد دیه کشور در سال ۹۶ با برنامه ریزی های انجام شده اقدام به آزادی زندانیان غیر عمد کرده است، تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان ۲۹۰ جشن گلریزان برگزار می شود و هفت هزار و ۵۰۰ زندانی آزاد خواهند شد.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان شامگاه شنبه در مراسم چهارمین جشن گلریزان زندانیان غیر عمد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردستان گفت:  نزدیکی قلوب مومنان به یکدیگر در ماه رمضان موجب انجام کارهای خیر خواهد شد.

علیرضا غیور اظهار کرد: ستاد دیه در ایران از سال ۱۳۹۴  تشکیل شده و تا کنون ۱۰۴ هزار زندانی آزاد شده اند که بیانگر عملکرد خوب این ستاد بوده است.

وی افزود: کارهای خوب و قدم های مثبتی در شهرستان با همکاری دادستانی و دادگستری  به موجب برداشتن مشکلات خانواده های زندانی در دو سال گذشته صورت گرفته و ابراز امیدواری کرد تا در این جشن گلریزان نیز تعدادی از زندانیان غیر عمد در شهرستان اردستان آزاد شوند.

غیور با بیان اینکه حضور سرپرست یک خانوار که در زندان باشد می تواند خانواده او را در معرض آسیب قرار دهد، تصریح کرد: تلاش کنید تا با کمک خیر خواهانه خود موجب آزادی زندانیان بیشتری را مهیا کنید.

فرماندار اردستان تاکید کرد: هزینه مالی حضور یک زندانی در یک روز برابر با آموزش ۹ دانش آموز است که می تواند هزینه های گزافی را به کشور متحمل کند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه کشور در سال ۹۶ با برنامه ریزی های انجام شده اقدام به آزادی زندانیان غیر عمد کرده است، تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان ۲۹۰ جشن گلریزان برگزار می شود و هفت هزار و ۵۰۰ زندانی آزاد خواهند شد.

آزادی ۱۲۰ زندانی اردستانی  در یکسال گذشته

رئیس دادگستری اردستان در ادامه جلسه گفت: شناساندن ستاد حمایت از زندانیان به مردم  و خیران می تواند در مناسبتهای خاص مشکلات خانواده زندانیان را برطرف کند.

محمد رضا کبیری از عمده مشکلات شهرستان اردستان را نداشتن زندان عنوان کرد و اظهار کرد: ساخت بازداشتگاهی ۱۵۰ نفری برای شهرستان در دست بررسی و پیگیری است تا با تخصیص بودجه ساخت آن آغاز شود.

وی افزود: مشکلات عمده خانواده های زندانیان که خطرهای مختلفی آنها را تهدید می کند فاصله ۱۰۰ کیلومتری از منزل تا محل زندان است که با ساخت بازداشتگاهی در شهرستان این مشکل برطرف خواهد شد.

کبیری آمار زندانیان اردستانی را ۸۳ نفر اعلام کرد که ۵۵ نفر آنها احکام کیفری داشته و ۱۴ نفراز زندانیان مالی غیر عمد هستند که این جشن گلریزان برای ۱۴ نفر غیر عمد در نظر گرفته شده است.

رئیس دادگستری اردستان با اشاره به اینکه حمایت از خانواده های زندانیان وظیفه انجمن حمایت از زندانیان است تاکید کرد: ۱۲۰ نفر از زندانیان در یکسال گذشته توسط خیران یا با بخشش طلبکاران آزاد شده اند.

انتهای پیام / کد خبر22977

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار