شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مسئول اداره ترویج و مشارکتهای مردمی کشاورزی:

پرداخت مطالبات به موقع کشاورزان، افزایش زیر کشت محصولات را بیشتر خواهد کرد

زارعی خاطرنشان کرد: همراهی و مساعدت با کشاورزان و خرید با قیمت مناسب و پرداخت به موقع مطالبات، امکان ورود این کشت به تناوب های زراعی و افزایش سطح زیر کشت در شهرستان وجود دارد.

به گزارش صبح اردستان، مسئول اداره ترویج و مشارکتهای مردمی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردستان به مناسبت هفته کشاورزی در گفت و گویی اظهار کرد: کشت چغندر قند پاییزه  چند سالی است  در کنار کشت بهاره در کشور انجام شده و نتایج خوبی هم داشته است.

صفر علی زارعی گفت: جلسه ای  به منظور آشنایی کارشناسان واحد های فنی، کارشناسان مسئول پهنه و کشاورزان با آخرین یافته های تحقیقاتی در زمینه کاشت، داشت، برداشت و نحوه فروش و خدمات کارخانجات قند به کشاورزان «روز مزرعه چغندر قند پاییزه »در محل مزارع روستای شلوغ آباد و شرکت کشاورزی فجر اصفهان واحد چهار میل برگزار شد.

وی افزود: جلسه با حضور محقق چغندر قند استان، کارشناس مسئول نباتات صنتعی استان و کارشناسان کارخانه قند اصفهان برگزار شد و حاضران از مزرعه  چغندر قند در روستای شلوغ آباد بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت مزرعه را یررسی  و پس از آن با حضور در مزرعه چهار میل با عملیات برداشت آشنا شدند.

زارعی با بیان اینکه انجام طرح های تحقیقی ترویجی شهرستان درچند سال اخیر از میان حدود ۹ رقم چغندر قند معرفی شده است، تصریح کرد: رقم لوانته مناسبترین رقم برای کاشت در شرایط فعلی شهرستان می باشد.

مسئول اداره ترویج و مشارکتهای مردمی اداره جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: همراهی و مساعدت با کشاورزان و خرید با قیمت مناسب و پرداخت به موقع مطالبات، امکان ورود این کشت به تناوب های  زراعی و افزایش سطح زیر کشت در شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام / کد خبر23071

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار