یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

شناسایی ۱۵ محوطه باستان شناسی توسط میراث فرهنگی استان در اردستان آغاز شد

غیور گفت: طرح ثبت ۱۵ محوطه باستانی شهرستان در حوزه کویر مرکزی و شهر مهاباد با اعتبار۲۰۰ میلیون ریال توسط تیم باستان شناسی خبره میراث فرهنگی استان اصفهان شروع شده است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: طرح ثبت ۱۵ محوطه باستانی شهرستان اردستان در حوزه دشت کویر مرکزی و شهر مهاباد اغاز شده است.

علیرضا غیور گفت: مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی به منظور مرمت بافت های تاریخی شهر اردستان، مهاباد و زواره مرمت مسجد جامع اردستان، مقبره امیر اویس، قنات دوطبقه و کاخ سرهنگ آباد زواره اختصاص داده شده است.

وی که از کارگاه های مرمت بافت و خانه های تاریخی شهر مهاباد بازدید می کرد افزود: چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل تملک دارایی شهرستان به منظور مرمت آثار تاریخی در نظر گرفته شده است.

غیور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال اعتبار به منظور مرمت بافت و خانه های تاریخی شهر مهاباد اختصاص داده شده است، تصریح کرد: هم اکنون کارگاه های مرمتی میراث در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار اردستان با اشاره به شناسایی ۷۸ محوطه باستانی در شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ثبت و شناسایی تعیین حریم بناهای تاریخی و محوطه های باستانی، طرح ثبت ۱۵ محوطه باستانی شهرستان در حوزه کویر مرکزی و شهر مهاباد با اعتبار۲۰۰ میلیون ریال توسط تیم باستان شناسی  خبره میراث فرهنگی استان اصفهان شروع شده است.

۶۷ اثر تاریخی شهرستان اردستان در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر نیز در فهرست جهانی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / کد خبر23340

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار