شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس هیئت زورخانه ای و پهلوانی اردستان:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نمایانگر پیوند جوان مردی است

هراتی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با پیشینه ای کهن در فرهنگ ایرانی نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است، تصریح کرد: شخصیت بزرگ و ارزشمندی چون فردوسی و شاهنامه معروفش در معرفی فرهنگ و تاریخ این سرزمین کهن کوشش کرده است.

به گزارش صبح اردستان، رئیس هیئت زورخانه ای و پهلوانی اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: فرهنگ پهلوانی تعریف جامع از فرهنگ و سبک زندگی  و مجموعه خصایصی از وجود گران قدر و گران قیمت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام است که باید رشد کرده و عمومی شود.

عزیزاله هراتی گفت: شیوه زندگی«پهلوانی» در حقیقت فرا مذهبی و فراجناحی شیعه، سنی و مسیحی می گویند بزرگ جوانمرد علی علیه السلام است، اما چه کسی باید محور باشد تا فرهنگ عمومی را بسازد.

وی افزود: هدف اصلی ورزش باید اعتلای اخلاق و فرهنگ پهلوانی باشد بنا بر این در همه رشته های ورزشی این هدف وجود دارد ولی بالقوه اگر به فعل برسد و رشد کند و توسعه یابد همان فرهنگ پهلوانی و جامع خواهد بود.

هراتی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با پیشینه ای کهن در فرهنگ ایرانی نمایانگر پیوند جوان مردی و قدرت روحی و جسمی است، تصریح کرد: شخصیت بزرگ و ارزشمندی چون فردوسی و شاهنامه معروفش در معرفی فرهنگ و تاریخ این سرزمین کهن کوشش کرده است.

وی توجه خاص بر منش و روش پهلوانی نه فقط پرورش جسم و قوای بدنی،  بلکه درس اخلاق و منش پهلوانی، جوانمردی، فتوت و خصایصی که در مرامنامه این ورزش تاکید شده سرلوحه و الگویی است برای ورزشکاران این مرز و بوم بویژه در این رشته ورزشی که تقویت خواهد شد.

رئیس هیئت زورخانه ای و پهلوانی اردستان با توجه به تعریف سبک زندگی مولای متقیان علی علیه السلام خاطرنشان کرد: امروزه با همه فراز و نشیب هایی ۱۷ شوال بر این نام در تاریخ ملی ما ثبت شده و فدراسیون، هیئتهای ورزشی و ورزشکاران سعی می کنند در زورخانه ها و حضور عمومی مردم نمایشی از این ورزش را نشان داده و از طریق اجرای تکنیکها و تبلیغات و شعارهای حقیقتی که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده را یادآور شوند.

هراتی با اشاره به نبرد حضرت علی علیه السلام  در جنگ خندق تاکید کرد: ورزشکاران همانند دیگر خصایص و ویژه گیهای مولایشان موارد را سرلوحه و الگوی زندگیشان قرار می دهند و پیوسته در اجرای ورزش هایشان همانطور که تکنیک ها را تمرین می کنند با ابتکار و خلاقیتشان فرهنگ سازی کرده و این روز را گرامی می دارند.

انتهای پیام / کد خبر23439

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار