جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای اردستان :

جشن گلریزان توسط ورزشکاران انجام می شود

هراتی همچنین یادآورشد: در تاریخ ۲۲ تیرماه جشن گلریزانی با حضور مسئولان شهرستانی در محل سالن ورزشی ارشاد اردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای اردستان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ورزش زورخانه ای و باستانی دارای سابقه دیرینه ای بوده و از صدر اسلام این ورزش با روح جوانمردی و توسل به ذکر اهل و بیت همراه بوده است.

عزیزاله هراتی گفت: نمونه های این منش پهلوانی می تواند پوریای ولی، تختی و آیه اله مستجابی را نام برد و همچنین ورزشی است که در جهان شناخته شده و آثار روحی، روانی و معنوی در زندگی دارد.

وی افزود: هیئت زورخانه ای و پهلوانی اردستان دارای ۱۳۰ نفر عضو دارد که در شهر اردستان مکان قدیمی تمرین کشتی که تعمیر شده  و بنام شاه مردان تغییر کرده تمرین می کنند و در شهر زواره در محل آب انبار قدیمی فعالیت دارند.

هراتی  همچنین گفت: در اردستان قطعه زمینی به مساحت دو هزار متر و زیر بنای ۱۴۰۰متر اختصاص و کلنگ آن در سال ۱۳۸۷ توسط نماینده وقت مجلس و مسئولان زده شده است.

رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای اردستان با بیان اینکه طرح زورخانه ای اردستان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است، تصریح کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این مجموعه تا کنون هزینه شده است.

وی تاکید کرد: مراحل ابتدایی این مجموعه همراه با ۲۰ستون فلزی آن انجام شده که از تملک دارایی سال ۱۳۹۶ و از منابع سایر دومیلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است.

هراتی خاطرنشان کرد: هیئت زورخانه ای اردستان به مناسبت های مختلف ضمن برپایی جشن گلریزان به اجرای ورزشهای زورخانه ای برای مردم می پردازد که در این راه موفق بوده اند.

رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای اردستان با بیان اینکه ساخت و تکمیل مجموعه ورزش باستانی می تواند افراد زیادی را به ورزش  پهلوانی  جذب کند، تصریح کرد: مجموعه فرهنگی قرآنی نیز در کنار مجموعه زورخانه ای اردستان پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: شهر اردستان توانسته با شرکت در مسابقات استانی مقامهای خوبی را تا کنون برای شهرستان کسب کند و افتخارات خوبی را در کارنامه خود دارد.

هراتی همچنین یادآورشد: در تاریخ ۲۲ تیرماه  جشن گلریزانی با حضور مسئولان شهرستانی در محل سالن ورزشی ارشاد اردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر23454

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار