جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای آب اردستان ضروری است

غیور افزود: با وجود بحران آب در کشور و همچنین منطقه اردستان لازم است در مرحله اول چاهها و سپس کارخانه های صنعتی که در شهرکهای صنعتی وجود دارد و از آب زیاد استفاده می کنند مجهز به کنتور هوشمند شوند.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان عصر امروز در جلسه حفاظت از منابع آب در فرمانداری اظهار کرد: منابع طبیعی برای بحث تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز در چند روستا به صورت الگویی چاههای مشترکی بین صاحبان چاههای خانگی و کشاورزی حفر کند تا بقیه به صورت ترغیبی این کار را بکنند.

علیرضا غیورگفت: ما در ارتباط بحث طرح ملی و کشوری برای نصب کنتور هوشمند روی چاههای آب تابع سیاست ملی هستیم ولی به شکلی رفتار بشود که پیشگام در این طرح نباشیم با توجه به مشکلاتی که در اجرای طرح وجود دارد.

وی افزود: با وجود بحران آب در کشور و همچنین منطقه اردستان لازم است در مرحله اول چاهها و سپس کارخانه های صنعتی که در شهرکهای صنعتی وجود دارد و از آب زیاد استفاده می کنند مجهز به کنتور هوشمند شوند.

غیور همچنین در خصوص جلوگیری ازآب فروشی با تانکر توسط شرکت های آب و فاضلاب و ارائه راههای مناسب آب رسانی به روستاهای فاقد آب هشدار داد.

فرماندار در خصوص بررسی قنوات به منظور تعامل بخشی منابع آب و بررسی راهکار مناسب به منظور حفظ باغات و مسدود کردن چاههای غیر مجاز  راهکارهای مناسب را خواستار شد.

وی متذکر شد بعضی از کارخانه ها بیشترین مساحت کارخانه خود را زیر فضای سبز قرار داده اند که این نوعی سوء استفاده از مصرف آب آشامیدنی است که می تواند  با برنامه ریزی مناسب از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد.

انتهای پیام / کد خبر23466

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار