جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مسئول مدیریت اداره برق اردستان:

افزایش بی رویه ۴۳ مگاواتی برق در اردستان

مکتوبی همچنین از افزایش برق مصرفی شهروندان اردستانی در چند روز گذشته خبر داد که تا ۴۳ مگابایت افزایش مصرف به ثبت رسیده و در نوع خود رکوردی به حساب می آید.

به گزارش صبح اردستان، مسئول مدیریت مصرف برق شهرستان اردستان در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری مدیریت مصرف برق است.

محمد حسین مکتوبی گفت. شهروندان در کاهش هزینه ها و کاهش خاموشی ها در طول شبانه روز تلاش مضاعفی را انجام دهند تا شاهد کاهش قطعی برق شویم.

وی افزود: ایران سه برابر کل جهان و شش برابر کل اروپا انرژی مصرف می کند که این نگران کننده است.

مکتوبی با بیان اینکه در چند روز گذشته گرمای بالایی را در سطح کشور شاهد بوده ایم تصریح کرد:  مصرف برق کشور به ۵۶هزار مگاوات رسید که در نوع خود رکوردی محسوب می شود.

مسئول مدیریت مصرف برق اردستان همچنین از افزایش برق مصرفی شهروندان اردستانی در چند روز گذشته خبر داد که تا ۴۳ مگاوات افزایش مصرف به ثبت رسیده و در نوع خود رکوردی به حساب می آید.

وی استفاده از لامپ های کم مصرف، ایجاد سایبان برای کولرهای آبی  و استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی بالا را بهترین راه صرفه جویی برق در تابستان عنوان کرد.

مکتوبی همچنین استفاده از انرژی های خورشیدی را در ایران مد نظر قرار داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران می توان ۳۰۰ روز از کل یکسال را از انرژی خورشید استفاده کرد و استفاده از انرژی خورشید می توانیم دوست دار محیط زیست هم باشیم.

مسئول مدیریت مصرف برق اردستان با توجه به استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق یادآوری کرد: هر چند سوخت های فسیلی در طبیعت یافت می شود ولی مصرف بیش از حد موجب تخلیه مخازن شده است.

وی از راه اندازی سامانه سمیع توسط شرکت برق منطقه ای اردستان خبر داد که با شماره ۳۷۱۲۱ آماده پذیرش خدمات ۲۲ گانه اداره برق به مشترکان است.

مکتوبی منافع اجرای مدیریت مصرف را شامل منافع ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی، صرفه جویی منابع و جلب رضایت مشترکان اعلام کرد و افزود: منافع مشترکان در کاهش هزینه ها، ارتقاء کیفیت، سرویس خدمات و دریافت ارتقاء کیفیت نگهداری تجهیزات عنوان کرد.

مسئول مدیریت مصرف برق اردستان همچنین همکاری بخش صنایع و کشاورزان را در کاهش مصرف انرژی لازم دانست و تاکید کرد طرح کاهش با برنامه صنایع از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش را در بردارد.

انتهای پیام / کد خبر23549

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار