شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

شیعه «جعفریه» بزرگترین امتیاز امام صادق بوده است

حجت الاسلام حیدری همچنین تاکید کرد: امام صادق علیه السلام بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که از افتخارات او به شمار می رفته و با توجه به بنیان گذاری و تاسیس مدارس دینی و تربیت شاگردانی که داشته معروف شده است به شیعه جعفریه که امتیاز بزرگی برای او و اسلام است.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: خوب است تا هنگام ظهور حضرت مهدی لیاقت داشته باشیم  در بقیع به زیارت امام صادق علیه السلام مشرف شویم.

حجت الاسلام سید جواد حیدری ضمن عرض تسلیت  شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام در سال ۸۳ هجرت دیده به جهان گشوده و تولدشان همراه با تولد حضرت رسول(ص) بوده است.

وی افزود: حضرت امام صادق علیه السلام در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ توسط منصور دوانقی مسموم ودر نهایت به شهادت رسیدند.

حیدری با بیان اینکه  دوره امامت حضرت امام صادق علیه السلام ۳۴ سال بوده، تصریح کرد: امام صادق در حقیقت و این مدت شیعه را زنده کرد و با تاسیس مدارسی و تقویت شاگردانی بنیانگذار فقه آل محمد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به عمر با برکت امام صادق که ۶۵ سال بوده افزود: دوره امامت امام صادق علیه السلام ۳۴ سال بوده و با توجه به عمر بیشتر نسبت به ائمه دیگر به شیخ الائمه لقب گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: امام صادق علیه السلام بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که از افتخارات  او به شمار می رفته و با توجه به بنیان گذاری و تاسیس مدارس دینی و تربیت شاگردانی که داشته معروف شده است به شیعه جعفریه که امتیاز بزرگی برای او و اسلام است.

حیدری با توجه به اختلافات بین بنی امیه و بن العباس  توانست بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کند و با توجه به اسناد تاریخی ۳۰ هزار روایات در موضوعات مختلف نقل کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: یکی از شاگردان امام صادق که سنی مذهب هم بوده  به نام «مالک ابن انس» می گوید  من بهتر از امام صادق ندیدم  و  هیچ چشمی را ندیدم و هیچ گوشی را نشنیدم و در هیچ قلبی هم خطور نکرده است و بدین شکل امام را ستایش می کند.

وی ایمان امام صادق را از ویژ گیها و سجایای این امام عزیز دانست و گفت: شجاعت، زهد، صبر، حلمی که داشته است و همچنین گذشت، سخاوت و عبادتی که داشته برای ما شیعیان مایه افتخار است همانطور که امام صادق می فرماید شیعه واقعی کسی است که از حیث آبرو به ما نزدیک باشد.

حیدری اظهار کرد: پس معلوم می شود باید در عبادت و سجایای اخلاقی و دستورات و تعالیم قرآنی از ائمه بزرگوار شیعه الگو و اسوه بگیریم  و همچنان که حضرت امام خمینی گفته اند ما مفتخریم که شیعه امام صادق هستیم  و باید مکتب تشیع را با رفتار خود به سرتاسر عالم معرفی کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی یادآوری کرد: برنامه و ایام صادقیه که در اردستان چند سالی است هیئت های مذهبی به صورت خود جوش با زنجیر زنی و سخنرانی برنامه خوبی را برگزار می کنند امسال هم با توجه به تشییع شهدای گمنام این مراسم از جلوه معنوی خاص برخوردار است که با مداحی طاهری و سخنرانی سردار نقدی همراه خواهد بود.

وی متذکر شد: همچنین در شب شهادت امام صادق علیه السلام و همچنین شام شهادت برنامه های خاصی را در مسجد امام صادق علیه السلام و امامزاده موسی علیه السلام برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام / کد خبر23656

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار