جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

نرخ بیکاری اردستان ۹/۷ درصد است

غیور با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور ۱۲/۳ درصد بوده و نرخ بیکاری در استان اصفهان با توجه به مهاجر پذیر بودن آن ۱۲/۵ درصد است که دو دهم درصد از نرخ بیکاری کشور بیشتر است، تصریح کرد: نرخ بیکاری اردستان در حال حاضر ۹/۷ دهم درصد می باشد.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان صبح امروز در جلسه کار گروه اشتغال در فرمانداری اظهار کرد: تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  برای مشاغل خانگی تا کنون ۲۰ درصد آن پرداخت شده است.

علیرضا غیور گفت: طرح کارانه اشتغال جوان که در حال اجرا می باشد از طرحهای خوبی است که باید از این فرصت استفاده شود.

وی افزود: فعالیت هایی همچون مهارت آموزی، کار آموزی و مشوق های کار آموزی در طرح کارانه اشتغال جوان مد نظر بوده است.

غیور با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور ۱۲/۳ دهم بوده و نرخ بیکاری استان اصفهان با توجه به مهاجر پذیر بودن آن ۱۲/۵ درصد است که دو دهم درصد از نرخ بیکاری کشور بیشتر است، تصریح کرد: نرخ بیکاری اردستان در حال حاضر ۹/۷ دهم می باشد.

فرماندار اردستان با اشاره به طرح کارانه اشتغال افزود:  تعداد ۱۴۶ واحد اشتغال و ۴۴ نفر کارورزدر سامانه ثبت نام کنند که تا کنون۳۶ نفر در سامانه ثبت نام شده اند.

وی تاکید کرد: کارگاههایی که طرح کارانه اشتغال شامل آنها می شود ۱۴۶ واحد است در حالی که شهرستان اردستان در حال حاضر یک هزار و ۵۵۸ کارگاه وجود دارد که از یک کارگر تا بالای ۵۰ کارگر در آن فعالیت دارند.

غیور تاکید کرد: بستری مهیا شده است تا به همت همه ارگانها بتوانیم هدفی یکسان به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان را داشته باشیم.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا موقعیتی را فراهم کنیم برای افراد کار آفرین که می توانند ایجاد شغل کنند، تاکید کرد: نگذارید فاصله ای ایجاد شود تا کار ی که در حال انجام است متوقف نشود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال در حوزه گردشگری می تواند برای اردستان موفق باشد اما با تمام ظرفیت های موجودی که در موضوع گردشگری وجود دارد زیر ساختهای گردشگری در اردستان ضعیف است.

غیور همچنین ایجاد شرکتهای تعاونی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر و ایجاد اقامتگاههای ماسب در اردستان را لازم و ضروری دانست.

فرماندار اردستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در برنامه توسعه ششم باید دو درصد کاهش پیدا کند، تصریح کرد: اردستان نسبت به دو سال گذشته از این کاهش برخوردار بوده که باید تلاشهای بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام / کد خبر23761

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار